۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
فیلتراسیون دارو تا ۲۰۲۷ به ۱۰.۲۱ میلیارد دلار می رسد| افزایش تقلب در زنجیره تامین مواد اولیه دارو
بازار خبر می دهد

فیلتراسیون دارو تا ۲۰۲۷ به ۱۰.۲۱ میلیارد دلار می رسد| افزایش تقلب در زنجیره تامین مواد اولیه دارو

افزایش تقلب در مواد اولیه دارو و داروهای نهایی عرضه شده به بازار سبب افزایش تقاضای داروسازان برای فیلتراسیون شده است؛ موضوعی که باعث می شود تا سال ۲۰۲۷ حجم مالی این حوزه به ۱۰.۲۱ میلیارد دلار برسد.

بازار؛ گروه صنعت: همه گیری ویروس منحوس کرونا تاثیر بسزایی در رشد تولید و بازار فیلتراسیون دارویی آمریکای شمالی داشته است؛ به طوری که افزایش تقاضا برای داروها به دلیل ذخیره سازی و اختلالات زنجیره تامین جهانی سبب افزایش نیاز به فیلتراسیون پیشرفته شده است. از این رو انتظار می رود این روند در شرایط فعلی و بر اساس هشدارهای جدید سازمان بهداشت جهانی رشد یابد.

براساس ارزیابی های انجام شده از بازارهای جهانی، فرآیند تولید به بخش های استریل، غیر استریل، میکروفیلتراسیون، اولترافیلتراسیون و نانو فیلتراسیون طبقه بندی می شود، البته در این میان بخش جغرافیایی نیز اثر ویژه ای در تولید دارو دارد که به مناطق مهم مانند آمریکا شمالی، اروپا و آسیا تقسیم می شود. بر اساس آخرین ارزیابی ها، ۱۵ تا ۲۰ درصد درآمد شرکت های دارویی به فیلتراسیون و معرفی محصول اختصاص یافته است.

تقاضا برای فیلتراسیون جهت اطمینان از خلوص و ایمنی محصول، خطر داروهای تقلبی در زنجیره تامین تولیدکنندگان افزایش یافته است؛ چرا که تامین مواد اولیه یا دارو ارتباط مستقیمی با اعتبار برندها در بازارهای جهانی دارد، از این رو تعداد فرآیند تولید با نظار اف دی ای باعث افزایش این تقاضا در زنجیره تامین داروسازان آمریکایی شده است. در این میان تعدادی از داروسازان نیز تمایل به برون سپاری عملیات فیلتراسیون تولید دارو جهت کاهش هزینه و تمرکز بیشتر به روند تولید دارند.

تدوین قوانینی مانند دستورات سریال سازی برای افزایش اطمینان از کیفیت دارو، تاثیری در کاهش خدمات فیلتراسیون تولیدکنندگان نداشته است؛ چرا که احتمال تقلب در ردیابی و ساخت سریال های درج شده بر روی محصولات مواد اولیه یا داروها در بازارهای جهانی وجود دارد. مدیریت واسطه ها در زنجیره تامین جهانی مشکل جدی ای برای تولیدکنندگان ایجاد می کند. این مورد سبب شده که تولید کنندگان دارو در آمریکا به دنبال گسترش همکاری با اف دی ای جهت تایید محصولات و استفاده از امکانات آن باشند. متاسفانه نفوذ در شبکه لجستیک زنجیره تامین داروی آمریکا نسبت به سال های پیش از همه گیری کرونا افزایش یافته است.

داروسازان اروپایی با تثبیت ۴۲ درصدی سهم خود از بازارهای جهانی به دنبال تدوین مقررات سختگیرانه جهت تولید دارو هستند، از سویی داروسازان آسیایی به دلیل هزینه های بالای تولید و صادرات، در تلاش برای ایجاد تنوع در بازارهای جهانی هستند.

بر اساس آخرین پیش بینی ها، انتظار می رود بازار فیلتراسیون دارویی تا سال ۲۰۲۷ با رشد ۱۰.۲۱ میلیارد دلاری در دنیا به دلیل چالش های اخیر زنجیره تامین داروسازان مواجه شود. این موضوع فرصت مالی بالقوه ای را برای تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات فیلتراسیون ایجاد می کند.

کد خبر: ۲۳۸٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha