۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
قیمت مسکن در زنجان ۲۰ درصد کاهش دارد
رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان:

قیمت مسکن در زنجان ۲۰ درصد کاهش دارد

زنجان- لطفی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان با اشاره به تحویل برخی واحدهای مسکن ملی در استان، گفت: این مهم باعث کاهش ۲۰ درصدی قیمت مسکن شده است.

حسن لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، گفت: در ماه‌های اخیر شاهد کاهش قیمت فروش مسکن هستیم و در برخی موارد مسکن ۲۰ درصد پایین‌تر از قیمت سال گذشته به فروش رفته است.

وی تولید زمین و مسکن را راهکاری برای کنترل بازار مسکن عنوان کرد و گفت: اضافه شدن مسکن‌های ملی ۱۰ تا ۱۵ درصد در کنترل قیمت‌ها موثر بود اما دولت باید همت خود را برای تحویل واحدها مضاعف کند. وی با اشاره به اینکه متقاضیان مسکن ملی بیشتر از مستاجران هستند، بیان کرد: ساخت و تولید مسکن و زیاد شدن عرضه، تقاضا را مدیریت می‌کند و می‌تواند به کاهش قیمت مسکن و اجاره بینجامد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان زنجان، با اشاره به اینکه در بخش اجاره مسکن کاهش نداریم، ابراز کرد: برخی از مالکان از اجاره دادن ملک خود با رقم‌های کمتر خودداری می‌کنند و آن را در اختیار مشتریانی قرار می‌دهند که بهای بیشتری بپردازند.

لطفی در خصوص افزایش بی‌رویه اجاره واحدهای تجاری تصریح کرد: افراد باید معاملات املاک را در سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی ثبت کنند و اخیرا مالک و مستاجر خودشان به صورت توافقی نرخ را اعلام و در سامانه ثبت می‌کنند و دخالت مشاوران املاک در این حوزه خیلی کم شده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد نرخ‌های اجاره زیاد بوده اما به صورت صوری رقم کمتری ثبت می‌شود، خاطرنشان کرد: قرار بود راه و شهرسازی، تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت نظارت‌هایی را در این بخش انجام دهند تا از افزایش قیمت‌ها جلوگیری شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان زنجان، با اشاره به اینکه تعدادی از متقاضیان مسکن ملی که قادر به پرداخت رقم آورده متقاضیان نبودند، واحدهای خود را فروختند، خاطرنشان می‌کند: در حال حاضر صاحبان اصلی تعدادی از مسکن‌های ملی مستأجران که نیاز به مسکن داشتند، نیستند.

کد خبر: ۲۳۸٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha