۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
۳.۷ میلیارد دلار کالا از بنادر بوشهر صادر شد
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

۳.۷ میلیارد دلار کالا از بنادر بوشهر صادر شد

بوشهر- صفوی مدیر کل صنعت و معدن و تجارت استان بوشهر از صادرات حدود ۱۰ میلیون تن کالا به ارزش ۳.۷ میلیارد دلار از بنادر استان بوشهر طی چهار ماه اخیر خبر داد.

مهدی صفوی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اداره کل صمت استان بوشهر در راستای توسعه صادرات و بهبود معیشت تولیدکنندگان از تمام توان و ظرفیت موجود بهره می برد.

وی افزود: بهبود کیفیت تولیدات و بسته بندی های شیک و مناسب، موجبات رشد صادرات از استان شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صادرات ۳.۷ میلیارد دلار از بنادر استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاپایان تیرماه بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۸۷ میلیون دلار ارزش صادارت انواع کالا از بنادر و گمرکات استان بوشهر بوده است.

صفوی تصریح کرد: در چهار ماهه سال جاری و بر اساس آمار موجود، حدود ۹ میلیون و ۹۶۹ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۸۷ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴ درصد افزایش داشته است.

وی از رشد صدور کارت بازرگانی در استان بوشهر خبر داد و افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد ۱۵۴ فقره کارت فعالیت بازرگانی صادر و همچنین تعداد ۲۹۳ فقره کارت بازرگانی به منظور استمرار فعالیت های تجاری در استان تمدید شده است.

مدیر کل صمت استان بوشهر بیان داشت: جلسات کارگروه توسعه صادرات استان با حضور مدیران دستگاه های اجرایی در راستای پیگیری و اجرای برنامه های متعدد حوزه تجارت خارجی و همچنین رسیدگی ویژه به مشکلات فعالین حوزه بازرگانی تشکیل می شود.

صفوی تاکید کرد: اقدامات مختلفی نظیر، برنامه ریزی برای اعزام هیات های تجاری به کشور های مختلف برای تقویت و توسعه رونق اقتصادی استان، برگزاری نمایشگاه های تخصصی در راستای معرفی توانمندهای تولیدات صادراتی و توسعه بازارهای هدف و میزبانی برگزاری میز ملی خرما، آبزیان و ... در استان با حضور استان های کشور محقق شده است.

کد خبر: ۲۳۸٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha