۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
کار نکردن حسگر اثر انگشت دستگاه حضور و غیاب و علت خرابی

کار نکردن حسگر اثر انگشت دستگاه حضور و غیاب و علت خرابی

آیا به محض کار نکردن سسنور تشخیص اثرانگشت دستگاه ثبت ساعت انگشتی باید با پشتیبانی تماس بگیریم یا تعمیرکار خبر کنیم؟

علت خرابی حسگر اثر انگشت (fingerprint scanner) دستگاه حضور و غیاب چیست؟

  1. وجود آلودگی: سنسور اسکن اثر انگشت دستگاه کثیف است. (گرد و خاک، چربی، روغن)
  2. برخورد با جسم تیز: صفحه اسکنر اثر انگشت دستگاه بر اثر اصابت با یک جسم تیز مانند چاقو دچار خط و خش شده است.
  3. ضربه: بر اثر وارد شدن ضربه شدید به دستگاه حضور و غیاب، صفحه اسکنر آسیب دیده است.
  4. رطوبت: دستگاه در معرض رطوبت بوده و بخش‌هایی از دستگاه مانند اسکنر دچار آسیب شده‌اند.
  5. نوسان دما: دستگاه انگشت زنی در معرض یا تماس با سرمای شدید یا حرارت زیاد بوده و اسکنر آسیب دیده است.

۵ مورد فوق از اصلی‌ترین دلایل کار نکردن حسگر اثر انگشت سیستم حضور و غیاب محسوب می‌شوند. احراز هویت در دستگاه‌های حضور غیاب اثرانگشتی از طریق سنسور این دستگاه صورت می‌گیرد. بنابراین در صورت خرابی حسگر، دستگاه نمی‌تواند به خوبی به وظیفه خود عمل کند. از انواع متفاوتی از حسگرها در ساخت دستگاه‌های حضوروغیاب انگشتزن استفاده می‌شود که برخی از آن‌ها مانند سنسور خازنی حساس‌تر بوده و احتمال خرابی در آن‌ها بیشتر است. با توجه به اینکه خرابی سنسور اثر انگشت یکی از مشکلات رایج سیستم‌های حضور غیاب تشخیص اثرانگشت است و می‌تواند شما را به دردسر بیندازد، توصیه ما این است که پیش از خرید دستگاه انگشت زنی، به خوبی تحقیق کنید و بهترین نوع سنسور را انتخاب کنید و اگر نمی‌خواهید درگیر خرابی‌ها و تعمیر سنسور شوید، پیشنهاد ما خرید حضور و غیاب بدون دستگاه است.

چرا حسگر اثر انگشت دستگاه حضورغیاب کار نمی‌کند؟

آیا به محض کار نکردن سسنور تشخیص اثرانگشت دستگاه ثبت ساعت انگشتی باید با پشتیبانی تماس بگیریم یا تعمیرکار خبر کنیم؟ خیر؛ ابتدا بهتر است خودتان یک بررسی کلی داشته باشید تا متوجه شوید مشکل از کجاست. کار نکردن دستگاه تشخیص اثر انگشت همیشه هم به علت خرابی دستگاه نیست. گاهی تنها با پاک کردن صفحه اسکن، به راحتی مشکل حل می‌شود بی‌آنکه نیاز باشد دستگاه تعمیر شود. بطور کلی کار نکردن سنسور سیستم ساعت زنی براساس اثر انگشت می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. ۴ مورد از مهم‌ترین این دلایل عبارتنداز:

  • صفحه اسکنر دستگاه خراب شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.
  • دستگاه در تشخیص اثرانگشت دچار مشکل شده است.
  • اثر انگشت دچار ساییدگی شده یا آلودگی سطح انگشت (مانند چربی) مانع از شناسایی الگوی آن توسط اسکنر می‌شود.
  • فرد انگشت خود را به خوبی بر روی سنسور قرار نمی‌دهد.

علت خرابی سنسور تشخیص اثر انگشت دستگاه ثبت تردد اثرانگشتی

اگرچه علت کار نکردن سنسور دستگاه ورود و خروج اثر انگشتی همیشه خرابی نیست؛ اما اگر موارد دیگر را بررسی کردید و مشکلی نبود، به احتمال زیاد سنسور به یکی از ۵ دلیلی که در مقدمه به آن‌ها اشاره شد، دچار مشکل شده است. سنسورهای دستگاه‌های اثر انگشتی ورود و خروج در گذشته در مقابل خط و خش بسیار آسیب پذیر بودند. این مشکل در سری‌های جدید این دستگاه‌ها تا حد زیادی برطرف شده است اما هنوز هم می‌توان گفت حساس‌ترین بخش یک سیستم حضور و غیاب، سنسور یا حسگر آن است.

  • آسیب دیدن سیستم ثبت تردد با جسم تیز؛ یکی از راه‌های از کار انداختن دستگاه حضور و غیاب

با یک جسم تیز مانند چاقو به راحتی می‌توان به این صفحه اسکنر آسیب زد. به همین خاطر به مجموعه‌ها و سازمان‌های بزرگ و پرجمعیت توصیه می‌شود دستگاه ساعتزن را در محلی نصب کنند که امکان مراقبت از آن وجود داشته باشد. توجه داشته باشید که اگر یک پرسنل متقلب قصد داشته باشد دستگاه ورود و خروج پرسنل را از کار بیندازد، به راحتی با چنین اقدامی می‌تواند به دستگاه آسیب جدی وارد کند.

  • وارد شدن ضربه شدید به دستگاه

یکی دیگر از دلایلی که موجب خرابی سنسور سیستم انگشت زنی می‌شود، وارد شدن ضربه به دستگاه یا سقوط آن از ارتفاع است. ضربه شدید به این دستگاه نه تنها احتمال بروز مشکلات سخت افزاری دیگر را بالا می‌برد، بلکه احتمال شکستن سنسور نیز بسیار زیاد است. دستگاه ثبت ورود و خروج را در ارتفاع مناسبی نصب کنید.

  • خط و خش زیاد بر روی سنسور

یکی دیگر از نشانه‌های خرابی سنسور، وجود تعداد زیادی خط و خش بر روی صفحه اسکنر است. برخی از سنسورها مانند سنسور نوری و سنسور پلیمری دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی در مقابل خط و خش مقاوم هستند اما برخی از سنسورها مانند سنسور خازنی عملکرد ضعیف‌تری داشته و در طول زمان ممکن است خط و خش‌های زیادی بر روی سطح آن مشاهده کنید. هرچه این خط و خش‌ها بیشتر و عمیق‌تر باشند، دستگاه بیشتر در معرض خرابی قرار می‌گیرد. 

  • تماس مستقیم با رطوبت

اگر دستگاه را بدون محافظ در فضای بیرون نصب کنید، احتمال اینکه بخش‌های مختلفی از دستگاه به‌ویژه سنسور دچار خرابی شود بسیار زیاد است. نم و رطوبت موجب وارد شدن آسیب‌های جدی به دستگاه ثبت ساعت ورود می‌شود. بهتر است این سیستم اتوماسیون اداری را در محیط داخل نصب کنید یا اگر ناگزیر به نصب آن در فضای بیرون هستید، حتما محافظ یا سایه‌بان برای آن تعبیه کنید.

آیا ممکن است کار نکردن حسگر اثر انگشت ربطی به نرم افزار و برنامه حضور و غیاب داشته باشد؟ نرم افزار حضور و غیاب یکی از اجزای دستگاه‌های حضور و غیاب در اتوماسیون‌های اداری است. نرم‌افزارهای حضور و غیاب به مدیران کسب و کارها کمک می‌کنند تا تردد پرسنل خود را کنترل کنند. اما بروز یک مشکل در بخش سخت افزاری مانند حسگر دستگاه، ارتباطی با مشکلات نرم افزاری نداشته و باید احتمالات دیگر را بررسی کنید.

کار نکردن حسگر اثر انگشت دستگاه حضور و غیاب و علت خرابی

دلیل عدم تشخیص اثر انگشت توسط دستگاه ورود و خروج اثر انگشتی

گاهی اوقات دستگاه شما خراب نیست، فقط در تشخیص اثرانگشت دچار مشکل شده است و به همین دلیل کار نمی‌کند. در چنین شرایطی شما ابتدا باید ببینید مشکل دقیقا از کجاست. در شرایط متفاوتی ممکن است دستگاه در تشخیص الگوی یک اثر انگشت دچار مشکل شود و این شرایط عبارتنداز:

  • ساییدگی و از بین رفتن اثرانگشت فرد

گاهی دستگاه، اثرانگشت فرد را تشخیص نمی‌دهد و شما ممکن است تصور کنید ایراد از دستگاه است درحالی‌که مشکل اصلی مخدوش شدن و از بین رفتن اثرانگشت فرد است. وجود زخم، سوختگی یا خراش‌های عمیق و سطحی بر روی پوست انگشت مانع از تشخیص دستگاه می‌شوند. این مشکل اغلب در کارخانه‌ها و کارگاه‎‌های صنعتی که پرسنل آن‌ها کار یدی زیادی انجام می‌دهند رایج است. بنابراین اگر سنسور دستگاه حضور و غیاب با انگشت نگاری کار نمی‌کند، ابتدا مطمئن شوید که مشکل از دستگاه است یا خیر.

  • خشکی یا اگزمای پوست

مشکلات پوستی مانند خشکی سطح پوست یا اگزما نیز از مواردی هستند که مانع از شناسایی الگوی اثرانگشت توسط دستگاه می‌شوند. به همین خاطر توصیه می‌شود از هر پرسنل حداقل دو اثر انگشت ثبت کنید تا در صورت بروز مشکل برای یکی از انگشت‌‎ها، پرسنل بتوانند با انگشت دیگر خود ورود و خروجشان را ثبت کنند.

  • دمای انگشت

گرما و سرمای بیش از حد نیز از دیگر مواردی هستند که مانع از شناسایی دستگاه حضور و غیاب افراد می‌شوند. اگر سطح انگشت افراد بسیار سرد یا بسیار گرم باشد ممکن است سنسور دستگاه در تشخیص اثرانگشت دچار مشکل شود.

  • وجود آلودگی بر روی انگشت یا سطح سنسور

از دیگر مواردی که باعث کار نکردن دستگاه ثبت تردد می‌شود، آلوده بودن سطح انگشت یا سنسور است. اگر پرسنل به هنگام ورود یا خروج چندین بار سعی می‌کنند اما دستگاه اثر انگشت آن‌ها را ثبت نمی‌کند، ابتدا از تمیز بودن انگشت و سپس سطح سنسور اطمینان حاصل کنید. وجود لایه‌ای از چربی بر روی انگشت یا گرد و غبار بر روی سسنور به راحتی می‌تواند منجر به کار نکردن دستگاه حضورغیاب شود. آلودگی سنسور با گرد و خاک برای دستگاه‌هایی که در محیط بیرون نصب می‌شوند، و آلودگی دستگاه با چربی و روغن در محیط‌هایی چون آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها و... رایج‌تر است. اگر علت کار نکردن سیستم ثبت تردد اثر انگشتی این مورد بود نگران نباشید؛ دستگاه خراب نشده و نیاز به تعمیر ندارد و تنها با پاک کردن این آلودگی از سطح سنسور مشکل برطرف می‌شود. مگر آنکه آلودگی در درازمدت موجب کدر شدن صفحه اسکنر شده باشد بطوری که نیاز باشد صفحه آن را تعویض کنید.

کار نکردن حسگر اثر انگشت به دلیل قرار ندادن صحیح انگشت بر روی سنسور

در یک شرایط دیگر ممکن است سنسور دستگاه کار نکند و شما فکر کنید دستگاه خراب شده است درحالی‌که مشکل بسیار ساده است؛ پرسنل انگشت خود را به شیوه صحیح بر روی سنسور قرار نمی‌دهند. چگونگی تشخیص الگوی اثرانگشت توسط سنسورهای یک سیستم اثرانگشتی به نوع این سنسورها بستگی دارد. برای مثال در سنسورهای قدیمی باید انگشت خود را با سطح تماس می‌دادید اما سنسورهای پیشرفته‌تری نیز به بازار راه یافته‌اند که براساس حرارت انگشت، الگوی آن را تشخیص می‌دهند و حتی با نزدیک کردن انگشت به سنسور نیز ورود و خروج ثبت می‌شود؛ به عبارتی نیازی نیست انگشت را حتما با فشار زیادی بر روی سنسور قرار دهید. از اشتباهات رایج پرسنل در قرار دادن انگشت بر روی حسگر دستگاه اثر انگشت باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • کناره‌های انگشت خود را بر روی سنسور قرار می‌دهند.
  • تنها نوک انگشت را بر روی سنسور قرار می‌دهند.
  • با انگشت فشار خیلی زیادی به صفحه وارد می‌کنند.
  • انگشت را با حالتی بسیار آزاد و بدون ذره‌ای فشار بر روی سنسور می‌گذارند.

برای احراز هویت توسط سیستم اثر انگشتی ورود و خروج پرسنل باید مرکز انگشت خود را به صورت کامل بر روی سنسور قرار دهند. در صورت قرار دادن تنها نوک انگشت یا کناره‌های آن، حسگر کار نمی‌کند. همچنین نباید فشار زیادی با انگشت بر روی سطح سنسور اعمال شود. اگرچه برخی از سنسورها حساسیت بالایی دارند و بدون فشار هم احراز هویت را انجام می‌دهند، اما اگر دستگاه اثرانگشتی کار نمی‌کند، از پرسنل بخواهید فشار خیلی ملایمی با سطح انگشت خود بر روی سنسور اعمال کنند؛ در این صورت حسگر راحت‌تر می‌تواند اقدام به شناسایی الگوی اثر انگشت فرد کند.

مقاوم‌ترین نوع سنسور دستگاه ساعت زنی با اثر انگشت

زمانی که برای خرید یک دستگاه ثبت تردد اثر انگشتی مراجعه می‌کنید، اولین سوالی که فروشنده از شما می‌پرسد این است که چه نوع دستگاه اثرانگشتی می‌خواهید؟ یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های انواع دستگاه‌های اثر انگشتی با یکدیگر، تفاوت در سنسورهای آن‌هاست. انواع حسگرهایی که در ساخت دستگاه حاضر و غایب استفاده می‌شوند عبارتنداز:

  • سنسور اثر انگشت نوری
  • سنسور اثر انگشت خازنی
  • سنسور اثرانگشت پلیمری
  • سنسور اثر انگشت فشاری
  • سنسور اثر انگشت اولتراسونیک

به نظر شما کدام یک از انواع سنسورهای فوق در برابر خرابی مقاوم‌تر است؟ برای اینکه بتوانید بهترین نوع حسگر دستگاه حضورو غیاب را انتخاب کنید، ابتدا باید ویژگی‌های هر یک از آن‌ها را به خوبی بشناسید. در ادامه به معرفی هر یک از سنسورها و میزان احتمال خرابی آن‌ها پرداخته‌ایم.

کار نکردن حسگر اثر انگشت دستگاه حضور و غیاب و علت خرابی

احتمال نیاز به تعمیر سنسور نوری دستگاه اثر انگشتی؛ کم

یکی از رایج‌ترین سنسورهایی که در دستگاه‌های حضور و غیاب مورد استفاده قرار می‌گیرد، سنسور نوری یا سنسور اپتیکال است. این سنسورها با کمک یک دوربین ccd یا cmos اقدام به تصویربرداری از اثر انگشت می‌کنند. سنسورهای نوری از نظر مقاومت در برابر خط و خش، عملکرد قابل قبولی دارند. به همین خاطر در اغلب اماکن عمومی و پررفت و آمد از دستگاه‌های اثر انگشتی که سنسور آن‌ها نوری است استفاده می‌شود. اما این موضوع را نیز به خاطر داشته باشید که این نوع سنسور به همان اندازه که در مقابل خط و خش مقاوم است، در مقابل نوسان دما ممکن است عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان دهد. پس با توجه به کاربری محل که دستگاه قرار است در آنجا نصب شود باید انتخاب کنید.

 اگر یک دستگاه اثرانگشتی قیمت مناسب می‌خواهید که سنسورهای آن نسبتا مقاوم باشد، پیشنهاد ما خرید دستگاه ساعت زن اداری اثر انگشتی با سنسور نوری است. این نوع حسگر علاوه بر مقاومت در برابر خط و خش، مزایای دیگری هم دارد:

  • دقت و سرعت عمل مناسب
  • امکان تغییر میزان حساسیت سنسور
  • امکان تغییر سفارشی صفحه اسکنر به دلخواه مشتری
  • قیمت مناسب

احتمال نیاز به تعمیر سنسور خازنی دستگاه اثر انگشتی؛ زیاد

یکی دیگر از سنسورهایی که در ساخت دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی از آن استفاده می‌شود، سنسور خازنی است. نام آشناترین مثال برای سنسور خازنی علاوه بر دستگاه حضورغیاب، حسگرهای اثر انگشت تلفن‌های همراه است. این نوع سنسور متاسفانه در برابر خط و خش عملکرد ضعیفی دارد؛ یعنی احتمال اینکه سنسور دستگاه به دلیل خط و خش زیاد، کار نکند بسیار بالاست. اما در برابر رطوبت و نوسان دما در مقایسه با سنسورهای نوری عملکرد بهتری دارد. بنابراین دستگاه انگشتزن با سنسور خازنی را برای محلی تهیه کنید که احتمال افتادن خط و خش بر روی سنسور کمتر است. برای مثال در مجموعه‌های کوچک و با تعداد پرسنل کم، این سنسورها طول عمر بیشتری خواهند داشت. همچنین برای نواحی شمالی که رطوبت زیادی دارد، این نوع سنسور مناسب است.

بطور خلاصه می‌توان گفت احتمال اینکه سنسورهای خازنی به دلیل رطوبت یا سرما و گرمای شدید هوا دچار خرابی شوند پایین است اما به احتمال زیاد خط و خش زیاد و عمیق ممکن است منجر به کار نکردن حسگر اثر انگشت دستگاه شود. اگرچه سنسورهای خازنی در برابر خط و خش ضعیف هستند اما به نسبت سنسورهای نوری مزایایی دارند که عبارتنداز:

  • دقت و سرعت عمل بالاتر نسبت به سنسور نوری
  • قابل استفاده در شرایط جوی مختلف
  • حساسیت بالا و عدم نیاز به اعمال فشار زیاد

احتمال نیاز به تعمیر سنسور پلیمری دستگاه اثر انگشتی؛ بسیار کم

احتمال خرابی سنسورهای پلیمری بسیار پایین است. به عبارتی حسگر پلیمری دستگاه اثر انگشتی را می‌توان یکی از مقاوم‌ترین سنسورهای دستگاه حضور غیاب دانست. این نوع سنسور از نوع سنسور خازنی است اما نوع تقویت شده سنسورهای خازنی محسوب می‌شوند. همان‌طور که در قسمت مربوط به توضیحات سنسورهای خازنی خواندید، این سنسورها در برابر رطوبت عملکرد بسیار قابل قبلولی دارند اما تنها نقطه ضعف آن‌ها، ضعیف بودنشان در برابر خط و خش است.

در ساخت سنسورهای پلیمری، این نقطه ضعف نیز برطرف شده است. بنابراین دستگاه های حضورغیاب اثرانگشتی با سنسور پلیمری را می‌توان جزو بهترین سنسورهایی دانست که کمتر نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند مگر آنکه مشکل جدی برای سنسور رخ داده باشد. این نوع سنسور همچنین با نام سنسور ضدآب نیز شناخته می‌شود و این یعنی به نسبت سنسورهای خازنی در برابر رطوبت مقاومت بیشتری دارند. مزایای سنسور پلیمری دستگاه حضور و غیاب کارمندان عبارت است از:

  • سرعت و دقت عمل بسیار بالا
  • ضدآب
  • مقاوم در برابر خط و خش
  • مقاوم در برابر آلودگی و کثیفی
  • مقاوم در برابر ضربه

کار نکردن حسگر اثر انگشت دستگاه حضور و غیاب و علت خرابی

احتمال نیاز به تعمیر سنسور اولتراسونیک دستگاه اثر انگشتی؛ نسبتا کم

سنسورهای اولتراسونیک نقطه مقابل سنسورهای نوری هستند. سنسورهای نوری قدیمی‌ترین و سنسورهای اولتراسونیک جزو جدیدترین تکنولوژی حسگرها در حال حاضر محسوب می‌شوند. مقاومت این نوع سنسور در مقابل مواردی چون خط و خش، رطوبت، نوسان دما و... از سنسور نوری بیشتر بوده، به پای سنسورهای پلیمری نمی‌رسد و تقریبا می‌توان گفت با سنسورهای خازنی برابری می‌کند. اما نقطه ضعف این سنسور این است که از نظر سرعت و دقت عمل از سنسورهای خازنی عملکرد ضعیف‌تری دارد. با این تفاسیر دستگاهی با سنسور اولتراسونیک بخریم یا نه؟ در یک مقایسه کلی:

  • اگر صرفا به‌روز بودن تکنولوژی ساخت برایتان مهم است: حسگر اولتراسونیک
  • اگر مقاومت بسیار بالا و ضد آب بودن برایتان مهم است و محدودیت بودجه‌ای ندارید: حسگر پلیمری
  • اگر قیمت مناسب و مقاومتی در حد متوسط برایتان مهم است: حسگر نوری
  • اگر فقط قیمت مناسب برایتان مهم است و انتظار طول عمر خیلی زیادی از یک سنسور ندارید: سنسور خازنی

به نظر می‌رسد با جمع‌بندی فوق دیگر انتخاب مقاوم‌ترین و بهترین سنسور دستگاه حضورغیاب اثر انگشتی چندان کار دشواری نباشد. با این حال اگر هنوز هم فکر می‌کنید که نمی‌توانید درست تصمیم‌گیری کنید، هنگام خرید دستگاه ثبت ساعت از فروشنده بخواهید تفاوت میان انواع دستگاه‌های حضور غیاب اثر انگشتی را به صورت کامل برایتان شرح دهد.

اقدامات لازم جهت تعمیر سنسور اتوماسیون حضور و غیاب اثر انگشتی

ابتدا مطمئن شوید که کار نکردن حسگر اثر انگشت دستگاه بابت یک مشکل جدی است و نیاز به تعمیر دارد. اما چگونه این موضوع را بررسی کنیم؟

  • ابتدا سطح سنسور را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ‌گونه آلودگی بر روی سطح سنسور وجود ندارد؛ آلودگی مانند لایه چربی، روغن، رنگ، گرد و خاک و...
  • از پرسنل خود بخواهید پیش از قرار دادن انگشت خود بر روی سنسور، از تمیز بودن انگشت اطمینان حاصل کنند.
  • در هوای سرد زمستان اگر سنسور کار نمی‌کند، از پرسنل بخواهید انگشتان خود را کمی گرم کرده و دوباره امتحان کنند.

اگر موارد فوق را بررسی کردید و مشکل برطرف شد، به این معنی است که کار نکردن سنسور دستگاه ناشی از خرابی آن نبوده و نیاز به تعمیر ندارد. اما اگر تمامی موارد را چک کردید و مشکل برطرف نشد موارد زیر را بررسی کنید:

  • صفحه اسکنر اثر انگشت دستگاه را به دقت بررسی کنید و ببینید آیا خط و خشی بر روی آن مشاهده می‌کنید؟
  • آیا به تازگی ضربه شدیدی به دستگاه وارد شده است؟ ضربه‌ای مانند زمین خوردن دستگاه از ارتفاع زیاد.
  • آیا دستگاه برای مدت زمان طولانی غیر فعال بوده است و اکنون که آن را راه اندازی کرده‌اید، کار نمی‌کند؟
  • آیا اخیرا دستگاه توسط تعمیرکاری باز شده و مورد بررسی قرار گرفته است؟

هر یک از چند مورد فوق می‌توانند علت خرابی و کار نکردن سنسور دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی باشند. حال که مطمئن شدید سنسور دستگاه به دلیل خرابی کار نمی‌کند، دیگر اهمیتی ندارد به چه علت خراب شده است چراکه در هر صورت کاری از دست شما بر نمی‌آید و باید از یک متخصص برای تعمیر سنسور دستگاه کمک بگیرید. به خاطر داشته باشید که سنسورهای احراز هویت دستگاه‌های اثر انگشتی مهم‌ترین قسمت این دستگاه‌ها هستند و بررسی و تعمیر آن‌ها مستلزم تخصص در این زمینه است. پس به هیچ عنوان خودتان سعی در باز کردن دستگاه و دستکاری بخش‌های مختلف آن نداشته باشید.

اگر دستگاه ثبت ساعت ورود و خروج شما هنوز گارانتی دارد، با شرکت تولیدکننده و پشتیبانی دستگاه تماس بگیرید و مشکل را شرح دهید. در چنین شرایطی از سمت نمایندگی دستگاه را از شما تحویل گرفته و اقدامات لازم برای تعمیر سنسور اثر انگشت دستگاه انجام می‌شود. اما اگر مدت زمان گارانتی به اتمام رسیده یا از سمت نمایندگی به شما گفته شد که این مشکل شامل گارانتی نمی‌شود، باید از یک تعمیرکار ماهر و متخصص برای تعمیر حسگر اثر انگشت دستگاه حضور و غیاب کمک بگیرید. هزینه تعمیر سنسور اثر انگشت سیستم اثر انگشتی ورود و خروج به علت خرابی آن بستگی دارد. گاهی اوقات مشکل چندان جدی نبوده و به راحتی تعمیر می‌شود. اما گاهی نیاز به تعویض سنسور اثرانگشت است.

کد خبر: ۲۳۸٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha