۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
ارائه دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش بنیان به عنوان تضمین بانکی
معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان خبر داد:

ارائه دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش بنیان به عنوان تضمین بانکی

سمنان- معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش بنیان به عنوان تضمین بانکی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا اسدی فرد ظهر یکشنبه در دیدار با مسئولان دانشگاه سمنان بیان کرد: با تفاهم وزارت اقتصاد و دارایی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش بنیان به عنوان تضمین بانکی پذیرفته می‌شود.

وی افزود: مشکل بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان این است برای دریافت تسهیلات تضامین بانکی که معمولاً ملک است را ندارند و بنابراین این معاونت برای حمایت از این شرکت‌های نوپا از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری با وزارت اقتصاد رایزنی کرده است .

معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی رئیس جمهور گفت: از این هفته بر اساس تفاهم وزیر اقتصاد و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، کارشناسان رسمی دادگستری بر اساس استانداردها دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش بنیان را که همان دانش آنها است، ارزش گذاری می‌کنند تا این دارایی‌ها به عنوان تضامین بانکی برای نهادهای مالی قابل پذیرش باشد.

اسدی فرد گفت: با این روش مشکل تامین مالی شرکت‌های دانش بنیانی که توان مالی زیادی ندارند تا حدود زیادی برطرف شود .

وی با بیان اینکه در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ افزایش ۳ هزار میلیارد تومان به سرمایه صندوق پژوهش و فناوری پیش بینی شده اظهار امیدواری کرد: این صندوق در فرایندی پنج ساله به صندوقی با سرمایه ۱۰۰ همتی تبدیل شود

کد خبر: ۲۳۸٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha