۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
درخواست بیش از ۵ هزار استعلام دارایی اوراق بهادار متوفیان

درخواست بیش از ۵ هزار استعلام دارایی اوراق بهادار متوفیان

مدیر خدمات حقوقی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: در فصل بهار سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰۰۰ درخواست اعلام دارایی اوراق بهادار متوفیان جهت پرداخت مالیات صورت گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سمات، علیرضا ترابی با بیان اینکه یکی از خدمات قابل ارائه در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، پاسخگویی به استعلام ادارات امور مالیاتی سراسر کشور در خصوص میزان دارایی اوراق بهادار متوفیان جهت پرداخت مالیات بر ارث متعلقه توسط وراث قانونی ایشان است گفت: مطابق آمارهای رسمی، در پایان فصل بهار سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۳۱۶ مورد پاسخ به استعلام دارایی اوراق بهادار متوفیان جهت پرداخت مالیات بر ارث توسط این شرکت صورت گرفته است.

وی در خصوص اعلام دارایی اوراق بهادار متوفیان جهت پرداخت مالیات بر ارث در سال جاری اظهار داشت:در پایان فصل بهار سال ۱۴۰۲ در مجموع تعداد ۵۳۱۶ مورد استعلام صورت گرفته است که به تفکیک ماه، در فروردین ۱۶۹۲ پرونده، در اردیبهشت ۱۷۷۳ پرونده و در خرداد ۱۸۵۱ پاسخ به استعلام انجام گرفته است.

مدیر خدمات حقوقی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص آمار فرآیند انتقال اوراق بهادار متوفیان به وراث قانونی اظهار داشت: در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ تعداد ۴ هزار و ۲۳۹ پرونده در این خصوص در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مورد بررسی قرار گرفته است.

ترابی افزود: در نتیجه بررسی این تعداد پرونده، در حقیقت بالغ بر ۲۹ هزار و ۳۸۹ مورد نفر/نماد انتقال اوراق بهادار در سامانه پس از معاملات بورس از کد سهامداری اشخاص متوفی به وراث ایشان محقق شده است.

وی درباره جزییات انتقال اوراق بهادار متوفیان به وراث قانونی در فصل بهار ۱۴۰۲ گفت: در فروردین ماه ۷۹۶ پرونده شامل ۴ هزار و ۹۷۲ مورد نفر/نماد، در اردیبهشت ماه ۱۸۸۹ پرونده شامل ۱۱ هزار و ۷۸۸ مورد نفر/نماد و در خرداد ماه ۱۵۵۴ پرونده شامل ۱۲ هزار و ۶۲۹ مورد نفر/نماد، عملیاتی شد.

کد خبر: ۲۳۸٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha