۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
انتقال بازار تهران منطقی نیست
رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

انتقال بازار تهران منطقی نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به وقوع آتش سوزی‌ها اخیر در بازار اشاره کرد و گفت: انتقال بازار تهران بحث منطقی نیست چرا که ساختمان‌های بازار قابل انتقال نیستند.

به گزارش بازار، مهدی چمران روز یکشنبه در صد و هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران درباره ‌حوادث بازار تهران تاکید کرد که نمی‌توان بازار را جابجا کرد، و ساختمان‌های بازار قابل جابجایی نیستند مگر اینکه ورودی و خروجی‌ آن را جابجا کنیم.

وی تاکید کرد: بیشتر آتش سوزی در انبارها رخ می دهد و ضرورتی ندارد انبارها در بازار باشند، می‌توان انبارها را در خارج از شهر مدیریت کرد و برای خرید و فروش عمده از خارج از شهر امور را انجام داد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت سوال از شهردار تهران نیز گفت: از شهردار سوال شده و ما این سوال را ارسال کردیم و در اولین جلسه‌ای که تنظیم کنیم شهردار تهران در صحن حضور خواهد یافت و پاسخگوی سوال مطرح شده خواهد بود.

چمران با بیان اینکه مدیران بیشتر در مناطق مرزی حضور دارند، اظهارداشت: با کاری که در ستاد اربعین انجام شده، هریک از مناطق شهرداری تهران در یکی از نقاط مرزی ایران و عراق مستقر می شوند تا آسایش و آرامش زائران فراهم شود.

رییس شورای شهر تهران بودجه امسال شهرداری تهران را برای اربعین ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: شهرداران نیروها را مستقر و به تهران باز خواهند گرداند.

چمران همچنین درباره روند جلسه امروز نیز اظهار داشت: گزارش مدیرعامل سازمان آتش نشانی در خصوص آتش سوزی بازار و گزارش محله ای توسط ناصر امانی عضو شورا و طرحی در مورد نحوه فعالیت مراکز ورزشی بررسی و تقسیم کار بین مناطق و سازمان ورزش انجام می شود.

وضعیت ۱۲ پاساژ پایتخت از لحاظ ایمنی بحرانی است
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز خود ارائه گزارش قدرت الله محمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی در خصوص آتش سوزی اخیر بازار تهران را در دستور کار قرار دادند.

محمدی درباره این حادثه گفت: درگیری عجیبی در بازار داریم؛ دسترسی به زیرزمین ها بسیار سخت و پیچیده است و اتفاقی در ساعت ۳ بامداد پنج شنبه در پاساژ قیصر با کاربری وسایل آرایشی و بهداشتی و خرازی رخ داد و این در شرایطی بود که میزان دپوی پاساژ پنج برابر حد استاندارد آن گزارش داده شده است.

وی افزود: نیروهای ما ظرف پنج دقیقه به محل حادثه رسیدند و چون درگیر بودند که خودشان آتش را خاموش کنند، ۲۰ دقیقه دیر گزارش را اعلام کردند ولی اتش نشانی ۱۵۰ نیرو را با ۴۰ دستگاه از ۱۳ ایستگاه به محل حادثه اعزام کرد تا از سرایت آتش به سایر واحدها جلوگیری شود.

وی، علت آتش سوزی را اتصال در سیم کشی برق عنوان کرد و گفت: پس از آتش سوزی در سقف، این آتش به سمت زیر زمین سرایت کرد و از ۱۱۰ مغازه ۳۰ تا ۴۰ مغازه آسیب جزیی دیدند و ۲۰ واحد تا ۱۰۰ درصد آسیب دیدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تاکید کرد که این پاساژ سابقه خوبی ندارد و در سال ۹۳ اولین اخطار را دریافت کرد و بیش از ۹ بار، در معاونت پیشگیری سازمان به این پاساژ اخطار داده شده است اما مالکین و کسبه توجهی نکردند و اگر این حادثه در ساعت پیک ترافیک اتفاق می افتاد فاجعه سخت تری رخ می داد.

وی با بیان اینکه وزارت صمت، وزارت کار و دیگر نهادها باید وارد عمل شوند، گفت: بسیاری از پاساژها بیمه شدند اما با کدام مجوز؛ این موارد از گلوگاه هایی هستند که می توانیم مالکان را مجبور کنیم تا برای ایمن سازی اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خواستار ایجاد منطقه عملیاتی ویژه بازار تهران شد و گفت : از ۷۱۵ پاساژ موجود در تهران ۱۵ پاساژ وضعیت بحرانی دارند که ۳ پاساژ بازسازی شد اما ۱۲ پاساژ هنوز این وضعیت را دارند.

کد خبر: ۲۳۸٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha