در سومین نشست از دوره دهم هیات نمایندگان اتاق ایران چه گذشت؟

در سومین نشست از دوره دهم هیات نمایندگان اتاق ایران چه گذشت؟

سومین نشست از دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق ایران با حضور نمایندگان بخش خصوصی در محل اتاق ایران برگزار شد.

به گزارش بازار، سومین نشست از دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با حضور نمایندگان بخش خصوصی در محل اتاق ایران آغاز شد. ورودی این نشست به سخنرانی پیش از دستور ۴ عضو هیات نمایندگان اتاق ایران اختصاص داشت.

محمدصادق حمیدیان، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تأکید بر لزوم اصلاح ساختارها، گفت: برای تشکیل کمیسیون‌های تخصصی، ابتدا باید اهداف، استراتژی، تاکتیک و تکنیک کمیسیون‌ها مشخص شود و در مرحله بعدی، تشکیل کمیسیون و عضوگیری در دستور کار قرار گیرد.

حمیدیان ادامه داد: برای اجرای این فرایند، به مدت ۶ ماه گروهی از اعضای هیات نمایندگان جمع شوند و بازتعریفی از کمیسیون‌ها انجام دهند؛ به‌گونه‌ای که کمیسیون‌ها فردمحور نباشد بلکه به موضوع و لزوم تشکیل توجه شود ...

رئیس اتاق شیراز گفت: اتاق قسمتی از حاکمیت است و عدم حضور در مراجع تصمیم‌گیری زیبنده نیست. نباید اجازه دهیم اتاق ایران در این دوره آسیب ببیند. همه باید در این مسیر و بالندگی اتاق و پویایی کمیسیون‌ها تلاش کنیم.

عباس جبالبارزی، عضو هیات رئیسه اتاق کرمان نیز در سخنرانی پیش از دستور با اشاره به شعار اتاق شفاف، گفت: از هیات رئیسه می‌خواهم بیان کنند این اتاق شفاف چه شاخصی دارد. درخواست من این است که با رأی نمایندگان، بودجه و صورت‌های مالی اتاق را در هر دوره روی سایت منتشر کرده و در معرض دید همه بگذاریم.

او همچنین با اشاره به ضرورت ایجاد اتاق چابک، افزود: اتاق ایران یکی از بزرگ‌ترین بوروکراسی‌ها را دارد که نیازمند بازنگری است.

جبالبارزی با طرح پیشنهاد دعوت از مخالفان اتاق برای شنیدن سخنان و انتقادات آنها، اظهار کرد: از هیات رئیسه می‌خواهم برنامه اجرایی خود را منتشر و در اختیار هیات نمایندگان قرار دهند تا بتوانیم بر نحوه اجرای این برنامه نظارت داشته باشیم. البته لازم است مکانیسم اعمال‌نظر هیات نمایندگان هم با رأی این هیات مشخص شود.

اتاق مسئول، شفاف و پاسخ‌گو بسازیم
مرتضی حاج‌آقامیری، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران نیز با اشاره به آغاز به کار دور دهم اتاق، گفت: در این دوره متعهد شدیم که صدای رسای بخش خصوصی باشیم، در مسیر اصلاح اقتصادی کشور بکوشیم و اتاق مسئول، شفاف و پاسخ‌گو بسازیم.

او تأکید کرد: برای رسیدن به این تعهدات، باید استقلال اتاق ایران را حفظ کنیم. در دو ماه گذشته مداخله‌هایی صورت گرفته و اظهاراتی مطرح شده و تلاش‌هایی صورت گرفته تا استقلال اتاق ایران را از بین ببرند؛ اما خوشبختانه اقدامات دلسوزانه و مسئولانه صورت گرفت و پایمردی هیات نمایندگان برای حفظ کیان اتاق ایران را شاهد بودیم.

این فعال اقتصادی به برنامه‌محور بودن هیات رئیسه اتاق ایران اشاره کرد و گفت: تا زمانی که هیات رئیسه اتاق ایران که منتخب هیات نمایندگان دوره دهم هستند، منافع ملی و رعایت قانون را دنبال کنند، حامی آنها هستیم. هیات رئیسه اتاق ایران باید در مسیر یکپارچه‌سازی، شفافیت و پاسخ‌گویی قدم برداشته و تغییر را در رفتارهای گذشته متبلور کنند.

بر اساس اظهارات حاج‌آقامیری اتاق ایران، تشکیلات سیاسی نبوده و پناهگاه جریان‌های سیاسی نیست. بنابراین باید استقلال و هویت خود را حفظ کرده حتی اگر باید هزینه‌اش را بپردازد. اتاق ایران باید مسئول، کارآمد، شفاف و پاسخ‌گو باشد.

کد خبر: ۲۳۸٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha