۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
شرکت انتقال گاز و مخابرات ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

شرکت انتقال گاز و مخابرات ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دو شرکت انتقال گاز و مخابرات ایران برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، غلامعباس حسینی، مدیرعامل این شرکت در آیین امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به زنجیره گاز طبیعی گفت: شرکت انتقال گاز با توجه به در اختیار داشتن بیش از ۷۰ درصد از تجهیزات شرکت ملی گاز اهمیت بالایی در چرخه انرژی کشور دارد.

وی با بیان اینکه در زمستان سال ۱۴۰۱ همه ناوگان شرکت انتقال گاز شامل ۹۰ تأسیسات تقویت فشار و ۶۱ مرکز بهره‌برداری خطوط لوله به‌طور کامل فعال بودند و گاز تولیدی از طریق بیش از ۳۹ هزار کیلومتر خط لوله فشار قوی به مصارف صنعتی و خانگی انتقال داده می‌شد، اظهار کرد: انتقال روزانه حدود ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز نشان از اهمیت شرکت انتقال گاز ایران بوده که نیازمند ارتباطی پایدار در سراسر کشور است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تصریح کرد: این شرکت افزون بر برقراری ارتباط پایدار بین مناطق دهگانه عملیات انتقال گاز، وظیفه برقراری ارتباط مستمر بین ۳۱ شرکت گاز استانی، ۷ پالایشگاه گازی و ۱۴ ساختمان ستادی در شهر تهران را در طول سال به‌ویژه در فصل زمستان و پایداری ارتباط دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران نیز به‌عهده دارد.

حسینی امضای تفاهم‌نامه همکاری و هم‌افزایی بین این شرکت و شرکت مخابرات ایران را حائز اهمیت دانست و افزود: ارتباط فیبر نوری در مراکز مناطق عملیاتی برقرار است و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک بتوانیم در شرایط بحرانی از طریق شماره‌های ۵ رقمی نیز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ارتباط تأسیسات تقویت فشار گاز و مراکز بهره‌برداری خطوط لوله باید ارتباطی پایدار باشد و در شرق و شمال شرق کشور نیز ارتباط فیبر نوری ایجاد شود و بهبود یابد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران به هوشمندسازی ۲۶ میلیون مشترک خانگی از سوی مدیریت دیسپچینگ ملی گاز و شرکت مهندسی و توسعه اشاره کرد و گفت: همزمان با هوشمندسازی مشترکان، نیازمند ارتباط قوی و مناسب هستیم که امیدواریم در پنج سال آینده این هدف محقق شود.

مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز بیان کرد: موضوع امنیت در ارتباطات بسیار مهم است و خوشبختانه شرکت مخابرات ایران به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین شرکت در سطح کشور توانسته است موضوع امنیت و پایداری را در اجرای شبکه‌های ارتباطی مدنظر قرار دهد.

وی هدف کلان شرکت مخابرات را برقراری ارتباط و توسعه جغرافیایی در سراسر کشور و نقاط دوردست و سخت‌گذر اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه شرکت انتقال گاز ایران در نقاط مختلف کشور دارای تأسیسات و تجهیزات مختلفی است، امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه و در فصل تازه از همکاری‌ها، بتوانیم از زیرساخت‌های ارتباطی دوجانبه بهره‌مند شویم و ارتباط پایدار که مورد تأکید هر دو شرکت است، برقرار شود.

محمدرضا نیک‌روش فرد، مدیر مخابرات و تلمتری شرکت انتقال گاز ایران نیز در این آیین به برگزاری هشت نشست با مدیران مخابرات استان‌های شرکت مخابرات ایران با محوریت مدیران مناطق عملیاتی انتقال گاز و جمع‌آوری نیازها و مشکلات مخابراتی ۳۱ گاز استان و هفت پالایشگاه طی ۶ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: مدیریت مخابرات و تلمتری شرکت انتقال گاز ایران به‌عنوان سلسله اعصاب حدود ۳۸ هزار کیلومتر خطوط لوله فشار قوی، نقش مهمی به‌عهده دارد.

وی تأکید کرد: شرکت انتقال گازایران با بهره‌مندی از ۸۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری و ۴ هزار کیلومتر لینک رادیویی، اهتمام ویژه‌ای برای رفع موانع و مشکلات ارتباطاتی این حجم عظیم تجهیزات مخابراتی در سطح کشور دارد.

کد خبر: ۲۳۸٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha