۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
مصرف بنزین در کشور بی‌حساب و کتاب شده است| محدودیت در سوخت‌گیری خودروها؛ قدمی به سوی مدیریت مصرف
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

مصرف بنزین در کشور بی‌حساب و کتاب شده است| محدودیت در سوخت‌گیری خودروها؛ قدمی به سوی مدیریت مصرف

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: جهش مصرف بنزین فوق‌العاده و بسیار نگران‌کننده شده است به همین دلیل مدیریت مصرف اقدام مهمی است که دولت آن را در دستور کار قرار داده است.

به گزراش بازار، پرویز محمدنژاد قاضی محله درباره ضرورت مدیریت مصرف انرژی و سوخت و اجرای طرح محدودیت در سوخت‌گیری خودروها، گفت: اگرچه برای حل مشکلات و مدیریت مصرف سوخت در کشور قانون کم نداریم اما با این وجود، رشد مصرف نگران‌کننده شده است تا جایی که ادامه این روند افزایش مصرف بیش از تولید را به همراه داشته و منجر به واردات بنزین خواهد شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصرف بنزین در کشور بی‌حساب و کتاب شده است، افزود: باوجود تکلیف کمیسیون انرژی به دولت برای مدیریت مصرف اما دولت همچنان در این زمینه ناموفق بوده است هرچند طرح‌های مدیریت مصرف سوخت را در مناطقی همچون جزیره کیش به صورت پایلوت اجرا کردند اما این طرح‌ها به نتیجه مطلوب نرسیدند.

وی ادامه داد: اخیرا نیز دولت طرح محدودیت در سوخت‌گیری خودروها در جایگاه‌های سوخت را به صورت پایلوت اجرا کرده است تا بتوان مصرف را مدیریت کنند لذا این اقدام به معنای حرکت به سوی افزایش قیمت بنزین نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیک مصرف بنزین در فروردین سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۰۵ میلیون لیتر در روز رسید و این میزان مصرف در فروردین سال جاری به ۱۴۴ میلیون لیتر در روز رسید، بنابراین این جهش مصرف فوق‌العاده بزرگ بسیار نگران‌کننده است به همین دلیل مدیریت مصرف اقدام مهمی است که دولت آن را در دستور کار قرار داده است.

کد خبر: ۲۳۸٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha