۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
۶ طرح ماهی در قفس با اشتغالزایی ۱۵۴ نفر شهریور ماه در بوشهر به بهره برداری می رسد
مدیر کل شیلات بوشهر در گفت وگو با بازار:

۶ طرح ماهی در قفس با اشتغالزایی ۱۵۴ نفر شهریور ماه در بوشهر به بهره برداری می رسد

بوشهر- امینی مدیر کل شیلات استان بوشهر گفت: ۶ طرح ماهی در قفس با اشتغالزایی ۱۵۴ نفر شهریور ماه در بوشهر به بهره برداری می رسد.

عقیل امینی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: توسعه طرح های دریامحور بویژه آبزی پروری از اولویت های دولت سیزدهم به شمار می رود و در استان بوشهر اقدامات مهمی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: شهریور ماه امسال مصادف با هفته دولت تعداد شش پروژه‌ شیلاتی تولید ماهی سی باس در قفس و همچنین استخرهای پیش ساخته و بتنی با ۱۷۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر کل شیلات استان بوشهر از ایجاد ۱۵۴ شغل جدید در حوزه آبزی پروری خبر داد و تصریح کرد: با بهره‌برداری از آنها، برای ۱۵۴ نفر بطور مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و ۲ هزار تُن به ظرفیت تولیدات ماهی پرورشی کشور افزوده خواهد شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۳ پروژه شیلاتی در بخش آبزی پروری شامل تولید مولدین عاری از بیماری خاص میگو، پرورش ماهی در استخر بتنی و تکثیر و نرسری ماهیان دریایی با سرمایه گذاری ۱۱۷ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

امینی بیان کرد: اداره کل شیلات، با توجه به ضرورت استفاده‌ بهینه از منابع آب های ساحلی و دریایی، پرورش ماهی در قفس و همچنین به منظور اشتغال زایی در بخش روستاهای ساحلی پرورش ماهی در استخرهای پیش ساخته و بتنی را نیز در دستور کار خود دارد.

وی اضافه کرد: تعداد ۳ طرح از این پروژه ها تا یک‌ماه آینده به بهره برداری و یک طرح هم آغاز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۲۳۸٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha