۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
۶۰ درصد بازار جهانی واکسن در دست هندی ها| ارزش مالی بازار هند در ۲۰۳۰ به ۱۳۰ میلیارد دلار می رسد
بازار گزارش می دهد

۶۰ درصد بازار جهانی واکسن در دست هندی ها| ارزش مالی بازار هند در ۲۰۳۰ به ۱۳۰ میلیارد دلار می رسد

با توجه به اینکه دولت هند سرمایه گذاری قابل توجهی در زمینه تولید دارو جهت رقابت با چینی ها انجام داده است، ارزش مالی بازار داروی این کشور تا ۲۰۳۰ به ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد دلار می رسد.

بازار؛ گروه صنعت: صنعت داروسازی هند با سرعت قابل توجهی در حال رشد و توسعه است؛ توسعه ای که هر دو بخش دولتی و خصوصی این کشور برای آن سرمایه گذاری قابل توجهی کرده اند. بر این اساس پیش بینی می شود داروسازی این کشور تا سال ۲۰۳۰ بتواند به ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد دلار ارزش مالی دست یابد.

شیوع ویروس منحوس کرونا منجر به توجه بیشتر دولت هند به صنعت داروسازی شد. از این رو واکسن هایی که در این کشور تولید شد توانست به بازار ۱۵۰ کشور راه یابد. تولید انبوه دارو و واکسن کویید۱۹ در هند نشان داد که داروسازان این کشور نسبت به گذشته محصولات با کیفیت تری تولید می کنند؛ چرا که شکایتی از عملکرد واکسن ها و داروهای هندی در زمان همه گیری کرونا ثبت نشده است. این دستاورد برای هندی ها سبب افزایش تمرکز و اجرای سیاست های کیفی برای محصولات فعلی شان شده است.

با شیوع کرونا، زنجیره تامین جهانی دارو با چالش های زیادی مواجه شد اما این اتفاق نقطه عطفی هم داشت و توانست ضعف های داروسازان را در وابستگی به چین نمایان کند. از همین رو دولت هند سرمایه گذاری قابل توجهی انجام داد و بسته های تشویقی را برای داروسازان در نظر گرفت که نتیجه آن این شد که مواد اولیه مورد نیاز زنجیره جهانی تولید و تامین شود.

تقویت داروسازی بر اساس توسعه مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی

دولت هند قصد دارد اکوسیستمی را ایجاد کند که وابستگی هزینه های تولید دارو در این کشور به خارج کمتر شود؛ در حقیقت این کشور برنامه مقرون به صرفه سازی تولید دارو را دنبال می کند. به تازگی نیز طرح ترویج دارو فله برای توسعه زیرساخت مشترک واحدهای تولیدی جهت کاهش هزینه های ساخت در این کشور ابلاغ شده است. دولت برای بسته های مالی ۷۰ تا ۹۰ درصدی دارویی جهت کمک به داروسازان برای تولید محصولات داخلی در نظر گرفته است.

طرح های ملی هند در راستای داخلی سازی داروها و مواد اولیه اجرایی می شوند

دولت هند سیاست تقویت داروسازی بر اساس توسعه مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی را دنبال می کند، این طرح سبب شده قابلیت های نوآوری توام با پیشرفت محصولات با قیمت ها رقابتی راهی بازار شود. از سال ۲۰۱۹ راه اندازی قوانین جدید داروسازی با آزمایش های بالینی در هند انجام شد، این موضوع رشد فراوانی در صنعت دارو برای هندی ها ایجاد کرده است. دولت اوتار پرداش نیز با الهام از سیاست های دولت مرکزی برای تقویت صنعت داروسازی اعلام کرده است که هدف سیاست جدید آن بهبود حوزه سلامت و پزشکی است. بنابراین طرح های ملی برای داخلی سازی داروها و مواد اولیه در نظر گرفته شده است.

هند در حال حاضر یکی از کشورهای بزرگ در زمینه داروهای ژنریک است، دولت و صنعت داروسازی هند نگاه ویژه ای به محصولات بیولوژیک و بیوسیمیلار ها دارند و برای دست یابی به این هدف مدیریت های فناورانه و آموزش نیروی انسانی در حال انجام است.

براساس آخرین گزارشات سال میلادی جاری، بازار دارو هند نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۳ درصد رشد کرده است. این رشد به لطف ۳ هزار شرکت دارویی و ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی ایجاد شده است. پیش بینی می شود که ارزش مالی این بازار تا ۲۰۳۰ به ۱۳۰ میلیارد دلار برسد. حجم سرمایه گذاری و این سیاست ها نشان از توانمندی دولت هند برای تصاحب بازارهای جهانی دارد، در حال حاضر ۶۰ درصد از واکسن های عرضه شده در بازارهای جهانی در دست هندی ها است. به تازگی دولت هند قراردادهای فراوانی جهت تامین داروهای مورد نیاز کشورهای استرالیا و امارات را منعقد کرده است.

کارشناسان معتقد هستند صنعت داروسازی هند ظرفیت فوق العاده ای دارد و می تواند به عنوان رهبر جهانی بازار دارو شناخته شود، این کشور می تواند محصولات پزشکی و دارویی فراوانی با قیمت های رقابتی به بازارهای جهانی عرضه کند.

کد خبر: ۲۳۸٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha