۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
با لمینت دندان دیگر نگران لبخند زدن نباشید

با لمینت دندان دیگر نگران لبخند زدن نباشید

اگر شما هم خواهان لبخندی بی عیب و نقص هستید، درمان های لمینت دندان و بلیچینگ دندان اینجا هستند تا از لبخند شما یک اثر هنری خلق کنند.

با لمینت دندان دیگر نگران لبخند زدن نباشید

همه افراد معمولا میخواهند که لبخندی زیبا با دندان هایی مرواریدی و درخشان داشته باشند. اگرچه که دندان های طبیعی یک فرد ممکن است از دست بروند، شکل خود را تغییر دهند، بد رنگ شوند، یا به صورت کلی با افزایش سن کارایی خود را از دست داده و پوسیده شوند.

اگر شما هم خواهان لبخندی بی عیب و نقص هستید، درمان های لمینت دندان و بلیچینگ دندان اینجا هستند تا از لبخند شما یک اثر هنری خلق کنند.

هر دو این درمان ها برای از بین بردن ایرادات و مشکلات ظاهری دندان ها تجویز می شوند. اگرچه که در نحوه انجام آنها تفاوت هایی وجود دارد که در ادامه می خواهیم با این تفاوت ها آشنا شویم. بررسی کنیم که کدامیک مفید تر و مناسب چه مشکلاتی است.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان که با نام روکش دندان نیز شناخته می شود، لایه های بسیار نازکی از متریال کامپوزیت هستند که روی سطح جلویی دندان ها را می پوشانند و باعث زیبا تر شدن ظاهر دندان ها می شوند. لمینت دندان برای تغییر رنگ، اندازه و فرم دندان ها و همچنین برای پر شدن فضا های بیش از اندازه خالی، یا شکستگی های دندان ها استفاده می شود.

امروزه از لمینت دندان به عنوان یک عمل زیبایی روی دندان ها برای ساخت لبخند هالیوودی یاد می شود. لمینت دندان طول عمر نسبتا بالایی دارد و برای سالها میتوان با نگهداری خوب این درمان را روی دندان ها حفظ کرد.

برخلاف تصور های غلطی که امروز درباره لمینت دندان می شنویم، لمینت کردن به دندان های طبیعی آسیب نمی زند. این کار توسط یک دندانپزشک متخصص به راحتی روی قالب دندان های طبیعی بیمار سوار شده، و سپس توسط متریالی که حساس به نور هستند، زیر نور خشک و محکم می شوند و اگر به درستی و توسط متخصص انجام شود هیچگونه آسیبی به دندان ها نمیرساند.

در ادامه با فرایند بلیچینگ دندان آشنا میشویم و تفاوت این دو را بررسی خواهیم کرد.

بلیچینگ دندان چیست؟

همانطور که قبل تر اشاره کردیم، بلیچینگ دندان هم یکی از اعمال زیبایی برای داشتن لبخندی زیبا و براق و سفید است. بلیچینگ دندان بر خلاف لمینت روکش نیست. بلکه با استفاده از مواد بلیچینگ دندان برای زمانی مشخص روی دندان ها، دندان ها سفید و براق تر خواهند شد.

بلیچینگ به دو روش در منزل و در دندانپزشکی قابل انجام دادن است. البته که در مطب دندانپزشکی درصد سفیدی و ماندگاری اثر بلیچینگ دندان ها بیشتر خواهد بود.

دندانپزشک مواد بلیچینگ را کاملا روی دندان ها می گذارد و بعد از گذشت مدت مشخصی، دندان ها سفید و براق خواهند شد.

با تعاریف بالا متوجه شدیم که تفاوت اصلی لمینت دندان با بلیچینگ دندان، اصلاح فرم و پوشاندن مشکلات اساسی دندان هاست که در بلیچینگ دندان امکان پذیر نیست. همچنین ماندگاری لمینت دندان بسیار بیشتر از بلیچینگ است.

بلیچینگ دندان

چطور لبخندم رو زیباتر کنم؟

حالا که با فواید این درمان های زیبایی آشنا شدیم بررسی کنیم که چگونه می توان برای انجام این درمان ها اقدام کرد. کلینیک دندانپزشکی مبین به عنوان یکی از ارائه دهندگان انواع خدمات دهان و دندان از مشاوره تا پایان درمان همراه شماست.

شاید برای شما سوال شده باشد که بعد از انجام ایمپلنت دندان هم امکان بلیچینگ یا لمینت کردن دندان ها هست یا نه ؟

در جواب باید بگوییم بله. ممکن است شما در سالهای قبل به هر دلیل از درمان ایمپلنت دندان استفاده کرده باشید. امروز با استفاده از لمینت یا بلیچینگ دندان می توانید رنگ تازه ای به ایمپلنت دندان خود ببخشید و ظاهر لبخند خود را از نو دوباره بسازید.

متخصصین دهان و دندان کلینیک دندانپزشکی مبین در قدم اول اقدام به تشخیص نوع درمان مورد نیاز با توجه به دندان های شما میکنند. عکس رادیولوژی کلی برای رفع پوسیدگی ها قبل از انجام لمینت دندان یکی از اقدامات پیشگیرانه برای افزایش طول عمر لمینت دندان شماست که توسط متخصص ابتدا انجام می شود.

این موضوع را نباید فراموش کنیم که لمینت دندان هم مثل دندان طبیعی انسان نیاز به چکاپ دارد. ممکن است با گذشت زمان، شل شود، تیره شود و... شما همواره باید مثل نگهداری از دندان های طبیعی به لمینت دندان خود نیز رسیدگی کنید تا طول عمر بیشتری داشته باشد.  

در ادامه به نحوه نگهداری لمینت و بلیچینگ دندان و افزایش طول عمر این درمان ها خواهیم پرداخت.

با لمینت دندان دیگر نگران لبخند زدن نباشید

لمینت دندان هایتان را برای دهه ها داشته باشید

در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که کمک میکند، لمینت دندان هایتان برای مدت طولانی سالم بمانند:

  •     بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کنید: حداقل روزی دوبار مسواک بزنید. از دهانشویه استفاده کنید. این کار باعث کشته شدن باکتری های موجود در دهان شده و از پوسیدگی دندان ها و لمینت دندان جلوگیری میکند.
  •     از عادات بد خودداری کنید: از جویدن یخ یا آبنبات، باز کردن درب بطری یا اجسام سفت با دندان و ... خودداری کنید.
  •     از خوردن و نوشیدن غذا هایی که لکه به جا میگذارند خودداری کنید: چای، قهوه، شراب و تنباکو از جمله خوراکی هایی هستند که به لمینت شما آسیب میزنند و طول عمر بلیچینگ دندان شما را کاهش میدهند.
  •     از محافظ دندان استفاده کنید: اگر مشکوک به دندان قروچه شبانه هستید، موقع خواب از محافظ دندان استفاده کنید تا از ساییدگی لمینت دندان ها جلوگیری شود.

در آخر باید بگوییم که سلامت دهان و دندان و زیبایی لبخند شما، ارتباط مستقیمی با سلامت جسمی و روانی و حتی ارتباطات روزمره شما خواهد داشت. با انجام لمینت دندان با خیال آسوده لبخند بزنید. کلینیک دندان پزشکی مبین ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی در تهرانسر می باشد.

کد خبر: ۲۳۸٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha