۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
۴۲۵میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی و صمت استان سمنان ابلاغ شد
استاندار سمنان:

۴۲۵میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی و صمت استان سمنان ابلاغ شد

سمنان- هاشمی استاندار سمنان با بیان اینکه ۴۲۵ میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی و صمت استان ابلاغ شد، گفت: این تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ و ۱۶ قانون بودجه با همراهی بانک ها پرداخت می شود.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه ۴۲۵ میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی و صمت استان سمنان ابلاغ شد، تاکید کرد: این تسهیلات از تبصره ۱۸ و ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ با عاملیت جهاد کشاورزی و سازمان صمت استان سمنان ابلاغ و اختصاص یافته است.

وی افزود: اداره کل صمت استان سمنان با ۲۲۴ میلیارد تومان اعتبار و جهاد کشاورزی استان سمنان با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ بیشترین سهم بودجه ای در کل ادارات کل و دستگاه های اجرایی استان سمنان را دریافت می کنند.

استاندار سمنان همچنین گفت: بسیار مهم است که ادارات کل به خصوص صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنایع دستی در جذب این اعتبارات و اعطای تسهیلات تلاش مضاعفی را داشته باشند تا بتوانیم در زمینه توسعه اقتصادی و اشتغال استان گام های موثری برداریم.

هاشمی به ضرورت توجه به مسائل مرتبط با تسهیلات و راستی آزمایی آن نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید صورت گیرد این است که دستگاه های اجرایی پیگیری اعطای تسهیلات را داشته باشند و اینگونه نباشد که دستگاه ها به محض معرفی پرونده های تولید و اشتغال به بانک، مراتب را رها کنند لذا باید پیگیری کرد تا تسهیلات به درستی پرداخت و از آن بهره گیری گردد.

۴۲۵میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی و صمت استان سمنان ابلاغ شد

وی افزود: از جمله دیگر موضوعاتی که باید در زمینه تسهیلات تبصره ۱۸ لحاظ گردد، راستی آزمایی چه در پرداخت و چه در مصارف است که مورد تاکید دستگاه های اجرایی به خصوص اعضای شورای برنامه ریزی باید قرار گیرد.

استاندار سمنان درباره سهم دیگر دستگاه ها نیز توضیح داد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ دریافت خواهد کرد که امید است بتوانیم با اعطای تسهیلات به فعالان بخش گردشگری، این رکن توسعه استان سمنان را نیز تقویت کنیم.

هاشمی همچنین گفت: ما نباید تنها چشم امید به تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه شامل تسهیلات بانکی برای ارتقای تولید و اشتغال داشته باشیم لذا باید تلاش کنیم که صنایع مادر در استان سمنان تقویت نیز شود و حتی در صورت لزوم سرمایه گذاری برای این واحد ها تامین و از محل های منابعی دیگر، تسهیلات به آنها پرداخت کنیم.

وی افزود: پرداخت تسهیلات یک مقوله مهم است اما پیگیری و نظارت بر آن دارای اهمیت بیشتری خواهد بود یکی از تاکیدات ما به دستگاه های اجرایی این است که طرح های ارائه شده برای دریافت تسهیلات بانکی باید تا نقطه پایانی دنبال شود

استاندار سمنان از طرح توانمند سازی مشاغل مردمی نیز رونمایی کرد و ابراز داشت: طرح تکام یا همان توانمند سازی واحد های مردم پایه از دیگر اقدامات و الزامات استان سمنان است و فرمانداران باید سهم شهرستان های خودشان را از اعتبارات مصوب برای این طرح دریافت کرده و آن را صرف توسعه اشتغال و تولید کنند.

کد خبر: ۲۳۷٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha