۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
عرضه خودروی ری را؛ نیمه دوم امسال

عرضه خودروی ری را؛ نیمه دوم امسال

مدیر عامل تامین قطعات ایران خودرو گفت: در نیمه دوم امسال قرار است خودروی K۱۲۵ یا همان خودرو ری را با قابلیت برقی سازی به بازار عرضه شود.

به گزارش بازار، کیانوش پورمجیب، افزود: در سال‌های اخیر در تلاش برای عرضه خودرو جدید به بازار بودیم که بر این اساس خودروی تارا با فناوری‌های جدید بدنه، استحکام مربوطه و ویژگی‌های ایمنی مانند سیستم کنترل پایداری ترمز و تست تصادف عابر پیاده، به بازار عرضه شد.

وی اضافه کرد: در حوزه قوای محرکه، موتور EF پلاس توربو شارژ را در ایران خودرو عرضه کردیم که هم از لحاظ مصرف سوخت و هم از لحاظ توان و گشتاور یک ارتقای جدی در این موتور به وجود آمد که روی دناپلاس توربوشارژ (دنا جوانان) استفاده شد.

پورمجیب ادامه داد: در نیمه دوم امسال قرار است خودروی K۱۲۵ یا همان خودرو ریرا به بازار عرضه شود؛ این خودرو یک نیمه شاسی است از استحکامات بالای بدنه برخوردار است و ایمنی بسیار بالایی دارد. این خودرو ویژگی برقی شدن را دارد و از ابتدای طراحی ویژگی برقی شدن در آن دیده شده است همچنین موتور ef۷ توربوشارژ در آن جای گذاری شده است. همچنین در ارتباط با شبکه برق و الکترونیک را روی این خودرو توسعه داده ایم.

مدیر عامل تامین قطعات ایران خودرو گفت: علاوه بر این در حوزه خودروهای هیبریدی قدم‌های موثری برداشته شده است؛ سال گذشته نمونه صنعتی تارا برقی رونمایی شد و در صورت تامین زیرساخت‌ها قابلیت عرضه به بازار را دارد. طرحی در ارتباط با خودروهای تمام هیبریدی داریم که در یک سال آینده رونمایی و به بازار عرضه خواهد شد.

پورمجیب افزود: امسال موظف شده ایم استانداردهای ۸۵ گانه را روی خودروهای تولیدی اعمال کنیم و این استانداردها اکنون روی خودروهای تولیدی اعمال می‌شود.

وی گفت: ۲ سال و نیم پیش بحث طراحی‌ای سی یو (بخش مراقبت‌های ویژه) ایرانی مطرح شد و اکنون شرکت ایپکو اقدام به تولید این قطعه کرده است؛ بخشی از تولیدات از طریق‌ای سی یو کاملا ایرانی تامین می‌شود و در حوزه برق و الکترونیک قدم‌های خوبی برداشته شده است.

کد خبر: ۲۳۷٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha