۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
پرداخت بیش از ۴۸۲ هزار میلیارد وام ازدواج در سال ۱۴۰۲
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان خبر داد

پرداخت بیش از ۴۸۲ هزار میلیارد وام ازدواج در سال ۱۴۰۲

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان از پرداخت بیش از ۴۸۲هزار میلیارد ریال وام ازدواج به حدود ۲۳۸ هزار نفر از زوجین در امسال توسط شبکه بانکی کشور خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی متقی فر مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در باره آمار پرداخت وام ازدواج در سال ۱۴۰۲ گفت: معاونت امور جوانان طبق وظیفه‌ای که دارد به صورت ماهیانه آمار پرداخت وام ازدواج را از بانک مرکزی استعلام می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارشی که از بانک مرکزی دریافت کردیم، از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه ۱۴۰۲، بیش از ۴۸۲ هزار میلیارد ریال وام ازدواج به حدود ۲۳۸ هزار نفر متقاضی پرداخت شده است.

متقی فر با بیان این که تعداد کل متقاضیان وام ازدواج ۵۳۱هزار و ۳۵۳ نفر بودند، گفت: با پرداخت‌های انجام شده، اکنون ۲۹۳ هزار و ۷۱۷ نفر در صف دریافت وام قرار دارند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در باره پرداخت وام ازدواج به تفکیک استان‌ها گفت: بر اساس درصد وام گیرندگان به کل متقاضیان در هر استان، استان یزد با پرداخت بیش از ۵۹درصد، استان قزوین با پرداخت بیش ۵۸ درصد و استان ایلام با پرداخت بیش ۵۷ درصد وام ازدواج به متقاضیان خود در رده‌های اول تا سوم کشور قرار دارند و از طرفی دیگر استان سیستان و بلوچستان با پرداخت بیش از ۳۰ درصد در رتبه آخر، استان خوزستان با پرداخت بیش از ۳۳ درصد در رتبه ۳۰ و استان خراسان شمالی با پرداخت بیش از ۳۵ درصد در رتبه ۲۹ استان‌های کشور قرار دارند.

به گفته وی همچنین بیشترین تعداد وام پرداخت شده به ترتیب به استان‌های تهران با بیش از ۳۰ هزار فقره وام، خراسان رضوی با بیش از ۱۷ هزار فقره وام و استان خوزستان با حدود ۱۴ هزار فقره وام تعلق دارد این در حالی است که رتبه این استان‌ها بر اساس درصد وام گیرندگان به کل متقاضیان استان، (تهران در رتبه پنجم)، (خراسان رضوی در رتبه ۲۵) و (خوزستان در رتبه ۳۰) کشور قرار دارند.

متقی فر همچنین در خصوص آمار پرداخت وام ازدواج در تیر ماه گفت: تنها در تیر ماه ۹۸ هزار و ۷۲۱ فقره وام به زوجین پرداخت شده که رقمی بیش از ۲۰۱ هزار میلیارد ریال است.

کد خبر: ۲۳۷٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha