۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
ازدحام سرمایه گذاران در بانک های دولتی چین برای تبدیل دلار به یوآن!
تحلیل بازار فارکس؛

ازدحام سرمایه گذاران در بانک های دولتی چین برای تبدیل دلار به یوآن!

تحقیقات میدانی رویترز حاکی از ازدحام جمعیت در شعب مختلف بانک های دولتی چین در داخل و خارج از این کشور برای تبدیل دلارهای در دست خود به یوآن طی روزهای گذشته از هفته جاری است.

به گزارش خبرنگار بازار، تحقیقات میدانی رویترز حاکی از ازدحام جمعیت در شعب مختلف بانک های دولتی چین در داخل و خارج از این کشور برای تبدیل دلارهای در دست خود به یوآن طی روزهای گذشته از هفته جاری است.

یک منبع مطلع در این خصوص به رویترز گفته است که دلیل اقدام مردم برای تبدیل دلار به یوآن، کاهش نشانه های رکود از یوآن و اقتصاد چین است. گفته می شود این روند طی هفته جاری در بازار فارکس کاملا ادامه داشته و هر روز بر حجم کسانی که خواستار تبدیل دلار به یوآن چین هستند، افزوده می شود.

از سوی دیگر، به گفته اقتصاددانان، تبدیل دلار به یوآن می تواند سهم بسزایی در ادامه مسیر ریزشی یوآن که هفته های گذشته ادامه شود و دستکم از سرعت ریزش ارزش آن بکاهد.

لازم به ذکر است، یوآن تنها طی یک ماه اخیر، ۲.۴ درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده و این در حالیست که این رقم طی ماه های گذشته از سال جاری میلادی به ۶ درصد میرسد.

دلیل اصلی ریزش یوآن، انتشار پی در پی آمار اقتصادی ناامید کننده از اقتصاد چین و کاهش اعتماد عمومی به اقتصاد این کشور عنوان می شود. همچنین با اعلام توقف رشد تورم در چین در هفته گذشته، میزان هراس از رشد اقتصادی این کشور در میان سرمایه گذاران یوآن بیشتر شده است.

با اینحال، هنوز مشخص نیست که دلیل هجوم سرمایه گذاران به بانک های چینی برای تبدیل دلارهای در دست خود به یوآن چیست.

کد خبر: ۲۳۷٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha