۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
فاز  نخست بزرگترین کارخانه تولید کنسانتره شرق کشور در خراسان رضوی افتتاح شد
با دستور رئیس جمهور از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس

فاز نخست بزرگترین کارخانه تولید کنسانتره شرق کشور در خراسان رضوی افتتاح شد

مشهد- با دستور رئیس‌جمهور از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی، فاز نخست بزرگترین کارخانه تولید کنسانتره شرق کشور و کارخانه صنعتی معدنی گندله‌سازی آهن در منطقه سنگان خواف افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، دو کارخانه کنسانتره و گندله‌سازی آهن با دستور رئیس جمهور از طریق ارتباط ویدیوکنفرانسی و با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و استاندار خراسان رضوی در منطقه سنگان خواف افتتاح شد.

بر اساس این گزارش واحد پنج  میلیون تنی کنسانتره «فولاد سنگان» با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه و کارخانه دو نیم میلیون تنی صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد با سرمایه‌گذاری فولاد خوزستان برای تأمین خوراک صنعت فولاد و جلوگیری از خام‌فروشی به بهره‌برداری رسیده است.

بیش از ۵۰ درصد تجهیزات این کارخانه‌ها «ساخت داخل» است و متخصصان ایرانی آن را احداث کرده‌اند.

لازم به ذکر است، میزان اشتغال کارخانه کنسانتره «فولاد سنگان» ۵۰۰ نفر به‌طور مستقیم است و کارخانه گندله‌سازی «سیمیدکو» نیز ۵۰۰ فرصت شغلی به‌طور مستقیم فراهم می‌کند.

بر اساس این گزارش مجموع سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی واحد صنعتی معدنی توسعه فراگیر سناباد یک هزار و ۸۰۰  میلیارد تومان و طرح صنایع معدنی فولاد سنگان خواف خراسان هم با چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در منطقه سنگان خواف اجرا شده است.

کد خبر: ۲۳٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha