۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
دانش بنیان ها اولویت تسهیلات تبصره ۱۶ در استان سمنان هستند 
استاندار سمنان در گفتگو با بازار:

دانش بنیان ها اولویت تسهیلات تبصره ۱۶ در استان سمنان هستند 

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان گفت: شرکت های فعال دانش بنیان، در اولویت اختصاص تسهیلات اعطای تسهیلات بانکی به کارآفرینان و پشتیبانی از مشاغل موسوم به ماده ۱۶ قانون بودجه خواهند بود. 

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان سمنان و اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته است، ابراز کرد: دانش بنیان ها در استان سمنان در اولویت استفاده از تسهیلات به ویژه تسهیلات ماده ۱۶ قانون بودجه هستند.

وی با بیان اینکه این ماده قانونی شامل اعطای تسهیلات به کارآفرینی و اشتغال و ... است، افزود: ۶۰ درصد اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ به پارک علم و فناوری و واحدهای دانش بنیان اختصاص یافته است.

استاندار سمنان ادامه داد: این میزان تخصیص نشان از نقش آفرینی دانش بنیان ها در اقتصاد استان سمنان و همچنین اشتغال جوانان دارد.

هاشمی با بیان اینکه مقرر شده تا از محصولات تولیدی دانش بنیان ها در استان سمنان استفاده شود، ابراز کرد: در شورای توسعه اقتصاد دانش بنیان استان مصوب شد که محصولات تولیدی دانش بنیان ها در مجموعه دستگاه های اجرایی و خدماتی استان به کار گیری شود.

وی با بیان اینکه رویکرد ما برای استفاده از دانش بنیان ها به خصوص در حوزه انرژی است، گفت: کاهش مصرف برق یکی از مواردی است که در استان سمنان پیرامون آن دغدغه هایی وجود دارد لذا مقرر شد تا از آخرین یافته های دانش بنیان ها در این حوزه بهره گیری شود.

استاندار سمنان گفت: محصولات دانش بنیان فعال در حوزه کاهش مصرف برق و انرژی در استان به صورت آزمایشی در مجموعه دستگاه های اجرایی استان به کار گیری می شود تا در صورت جواب دهی، از آنها استفاده شود.

به گزارش بازار، این اقدام استانداری سمنان به نوعی با هدف کمک کردن به بازار فروش محصولات تولیدی دانش بنیان در استان سمنان انجام می شود.

کد خبر: ۲۳۷٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha