۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
بزرگترین معادن لیتیوم جهان در کدام کشورها قرار دارند؟
ماینینگ اینتلیجنس گزارش داد؛

بزرگترین معادن لیتیوم جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

شرکت تحقیقاتی «ماینینگ اینتلیجنس» گزارشی منتشر و طی آن، بزرگترین معادن لیتیوم جهان و شرکت های بهره بردار آنها را به ترتیب اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، کشف منابع احتمالی لیتیوم در استان کرمان و همچنین وجود بخشی از این منابع در استان های دیگر کشور همچون کردستان منجر به اهمیت یافتن موضوع این فلز گرانبها در محافل رسانه ای کشور شده است.

علیرغم ریزش چند ماهه قیمت لیتیوم که کاربرد اصلی آن در صنعت خودروسازی و تامین باتری های مختلف در این صنعت و بخش های دیگر است؛ می توان امیدوار بود که با بهبود شرایط بازارهای جهانی لیتیوم بار دیگر به صدر فلزات صنعتی مورد توجه بازارهای جهانی قرار یگیرد.

همچنین هر روزه، خبرهایی از کشف معادن جدید لیتیوم در گوشه و کنار جهان به گوش میرسد که آخرین مورد آن مربوط به کشف منابعی جدید در ایالت نوادا آمریکا است.

اما در همین خصوص، شرکت تحقیقاتی «ماینینگ اینتلیجنس» گزارشی منتشر و طی آن، بزرگترین معادن لیتیوم جهان و شرکت های بهره بردار آنها را به ترتیب اعلام کرده است.

این شرکت تحقیقاتی مدعی است که اطلاعات مربوطه را از طریق تصاویر ماهواره ای و تخمین های صورت گرفته بر اساس پرتو نگاری به دست آورده است.

بزرگترین معادن لیتیوم جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، بزرگترین کشورهای دارنده منابع لیتیوم جهان عبارتند از: ایالات متحده (بزرگترین صادرکننده لیتیوم جهان)، کنگو، مکزیک، جمهوری چک، مالی، استرالیا و صربستان.

کد خبر: ۲۳۷٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha