۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴
کاربردهای ارز دیجیتال کاردانو چیست؟

کاربردهای ارز دیجیتال کاردانو چیست؟

کاردانو چیست، سؤالی است که هر تریدر تازه واردی به دنیای ارز دیجیتال امکان دارد آن را در گوگل جستجو کند یا از افراد حرفه‌ای‌تر بپرسد.

به گزارش بازار، کاردانو چیست، سؤالی است که هر تریدر تازه واردی به دنیای ارز دیجیتال امکان دارد آن را در گوگل جستجو کند یا از افراد حرفه‌ای‌تر بپرسد. کاردانو از پروژه‌های مستعد دنیای کریپتوکارنسی به شمار می‌رود که گفته می‌شود، رقیب سرسختی برای اتریوم به‌حساب می‌آید. افراد زیادی در این بازار به سمت کاردانو رفته‌اند و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با کاربردهای این ارز سرشناس بیشتر آشنا کنیم.

کاربرد اصلی کاردانو چیست؟

همان طور که در مقاله "نقد و بررسی نقشه راه پروژه کاردانو" گفته شد، مهم‌ترین کاربردی که کاردانو به ارمغان آورده، تراکنش‌های بین‌المللی است. باید بدانید که پشتیبانی از تراکنش‌های اینترنشنال را بیت کوین و بسیاری از رمز ارزها ندارند؛ بنابراین کاردانو توانست انقلابی برپا کند و از این طریق خود را در دل سرمایه‌گذاران جای دهد. بیت کوین و دیگر رمز ارزها به دلیل وجود مشکل مقیاس‌پذیری، نتوانستند برای انجام تراکنش‌های بین‌المللی به کار گرفته شوند.

کاربران با خرید کاردانو، می‌توانند تراکنش‌های برون مرزی را در کم‌ترین زمان و هزینه، با استفاده از شبکه آن انجام دهند. تراکنش‌های موردنظر به‌صورت همتا به همتا بوده و دارای امنیت بالایی هستند و می‌توانند از سرمایه انتقالی کاربران محافظت کنند.

کاردانو کاربرد دیگری هم دارد و از آن برای قراردادهای هوشمند استفاده می‌شود؛ به‌طوری‌که شخصیت‌های حقیقی یا حقوقی مانند سازمان‌ها، حکومت‌ها و .... می‌توانند آن را به‌ کار گیرند. آن‌ها از این طریق توافق‌نامه‌های مهم بین خودشان را تنظیم کرده و به امضای دیجیتالی می‌رسانند.

اهدافی که برای پروژه کاردانو در نظر گرفته شده چیست؟

اگر می‌خواهید بدانید کاردانو چیست و چه کاربردهایی دارد، بهتر است نسبت به اهداف آن نیز اطلاعاتی را کسب کنید. تولد این پروژه از یک رویکرد پروژه محور جرقه زده شده و اهدافش را با ارائه اکوسیستمی متعادل و پایدار، تکمیل می‌کند. کاردانو با استفاده از این اکوسیستم می‌تواند نیازهای کاربرانش را تأمین کرده که ازجمله آن‌ها می‌توان به ارتقای امنیت تراکنش‌ها اشاره کرد. افزایش سرعت، وجود ثبات درون برنامه‌های غیرمتمرکز بستر بلاکچین و ... نیز جزو این اهداف هستند. در ادامه برخی اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت دیگر را بررسی می‌کنیم:

ورود شرکت‌های فورچون به اکوسیستم کاردانو

در اهداف کوتاه‌مدت شرکت‌های فورچون جهانی گفته شده که تا سال ۲۰۲۴، تعداد سه شرکت از این گروه کاردانو را خریداری کرده و از بلاکچین آن استفاده خواهند کرد. تا سال ۲۰۲۶ در اهداف بلندمدت، حداقل ۱۰ شرکت از مجموعه جهانی شرکت‌های فورچون توکن ADA را تهیه کرده و از آن بهره‌برداری خواهند کرد.

کاردانو و همکاری با بانک‌ها

در لیست اهداف کوتاه‌مدت کاردانو، همکاری با ۵۰ بانک دیده می‌شود که قرار است از رمز ارز ADA استفاده کنند. درصورتی‌که این هدف محقق شود، کاربران آدا می‌توانند توسط بلاکچین شبکه، توکن‌های خود را به انواع توکن‌های دیگر یا ارزهای مختلف فیات تبدیل کنند.

خودکفایی و گسترش اکوسیستم

این ارز محبوب برای ۵ سال آینده، برنامه خودکفایی بلاکچینش را ریخته و قصد دارد اداره آن را به جامعه این توکن واگذار کند. برای دستیابی به این هدف، باید تعداد کاربران آن به حداقل یک میلیارد برسد؛ در صورت محقق شدن، می‌تواند حداقل به یک کشور خدمت‌رسانی کند.

افرایش تعداد والت‌های پشتیبانی‌کننده از کاردانو

در حال حاضر تعداد کیف پول‌هایی که از آدا پشتیبانی می‌کنند، محدود و آسان‌ترین مسیر برای دریافت یا ارسال آن، والت رسمی ددالوس است. در بین هدف‌های کوتاه‌مدت این سازمان، افزایش تعداد والت‌‎ها دیده می‌شود.

مزیت‌های کاردانو

کاردانو

برای اطلاع از اینکه کاردانو چیست و چه کاربردهایی دارد، بهتر است با مزیت‌های آن نیز آشنا شوید. کارکردهای یک شبکه می‌تواند مقاصد آینده آن را برای افراد روشن‌تر کرده و آن‌ها را به شیوه درست‌تری نسبت به سرمایه‌گذاری، هدایت کند. در ادامه برخی از این مزایا و کارکردها را بررسی می‌کنیم:

اگر به نسل‌های پیشین بلاکچین نگاهی بیندازید، لایه‌های اجماع و محاسبات هر دو در یک لایه مجزا قرار داشتند. در این ارز، لایه‌های عملیاتی جدا شده و در دو لایه مجزا به کار گرفته می‌شوند؛ به‌طوری‌که سبب شده تا این جداسازی، کاردانو را در مقایسه با اتریوم منعطف‌تر کند.

اگر قصد خرید کاردانو را دارید، باید بدانید که معاملات آن به‌صورت شفاف انجام می‌شود و هیچ‌چیز بر کسی پوشیده نیست. به‌عنوان‌مثال، قصد دارید برای انجام کاری یا اجرای یک طرح مشخص، با شخصی یا شرکتی قرارداد ببندید. شما می‌توانید به‌عنوان یک کارفرما، بین خود و طرف دیگر که مجری در نظر گرفته می‌شود، یک توافق‌نامه هوشمند را ایجاد کنید. در این صورت هزینه نهایی کار باید توسط شما، به‌عنوان کارفرما پرداخت شود و این موضوع در لایه اجماع بلاکچین ذخیره خواهد شد.

 پس‌ازاینکه پروژه مدنظر تمام شد، بودجه‌ای که را که پرداخت می‌کنید، به لایه محاسباتی انتقال پیدا کرده و مجری می‌تواند آن را دریافت کند. نکته مهمی که اینجا وجود دارد، عدم نیاز به وجود یک فرد سوم شخص است و همه کارها به‌طور خودکار انجام می‌شوند. کارمزدی که بابت تراکنش‌ها در این بلاکچین دریافت می‌شود، در مقایسه با اتریوم و دیگر بلاکچین‌های مشابه آن، کم‌تر است.

آینده کاردانو به کدام سمت می‌رود؟

کاربردهای ارز دیجیتال کاردانو چیست؟

ارزهای دیجیتالی که درون بازار کریپتوکارنسی قرار دارند، معمولا با ایجاد سروصدا و هیجاناتی که درون مارکت به وجود می‌آید، دستخوش نوساناتی شدید می‌شوند. قیمت کاردانو با هیچ یک از هیجانات بازار تحت تأثیر قرار نگرفته و ثبات خود را حفظ کرده است. این ارز در حال طی کردن مسیر اصولی است، هرچند پروژه‌ای جدید به شمار می‌رود. توسعه‌دهندگان این پروژه به‌طور مداوم درحال‌توسعه دادن و رشد آن هستند و موفقیت‌های چشمگیری نیز به دست آورده‌اند؛ بنابراین برای قیمت کاردانو آینده‌ای روشن پیش‌بینی می‌شود و به همین دلیل نرخ سرمایه‌گذاری روی آن بالاست.

چگونه کاردانو را تهیه کنیم؟

یکی از بهترین صرافی‌های در دسترس کاربران ایرانی والکس نام دارد که از ارز دیجیتال آدا نیز پشتیبانی می‌کند. این ارز علاوه بر اینکه در بلاکچین اختصاصی خود در دسترس کاربران قرار دارد، بر بستر زنجیره بایننس نیز قرار گرفته است. صرافی والکس مجوزهای لازم را داشته و جزو معتبرترین پلتفرم‌ها جهت خریدوفروش ارز دیجیتال در ایران به شمار می‌رود. در این مقاله در خصوص سؤال مهم کاردانو چیست، کاربردها، مزایا، کارکردها و آینده آن صحبت کردیم. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید هریک از ارزهای دیجیتال، ابتدا به‌طور کامل با ماهیت آن آشنا شده و تحلیل‌های آن را نیز بررسی کنید؛ پس‌ازاین می‌توانید نسبت به خرید کاردانو و دیگر ارزها، با خیال راحت اقدام کنید.

کد خبر: ۲۳۷٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha