۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
خرید ملک در امارات

خرید ملک در امارات

در کنار سودآور بودن خرید ملک در امارات، باید بدانید که با حداقل سرمایه ۷۵۰ هزار درهم، شما می‌توانید از این طریق اقامت موقت امارات را برای خود و خانواده‌تان اخذ کنید.

بازار: کشور امارات متحده عربی در سال‌های گذشته تبدیل به قطب اقتصادی منطقه شده و رشد بسیار بالایی داشته است. یکی از زمینه‌هایی که سرمایه‌گذاران خارجی را جذب خود کرده، املاک و مستغلات در این کشور است. شاید همه شما شهر دبی و کشور امارات را با ساختمان‌های مدرن و بلندش به یاد آورید. این کشور در داشتن بهترین و مدرن‌ترین ساختمان‌ها در دنیا زبانزد است. شرکت‌های ساختمانی فعال در کشور امارات استانداردهای بین‌المللی را به‌خوبی مدنظر قرار می‌دهند. در کنار سودآور بودن خرید ملک در این کشور، باید بدانید که با حداقل سرمایه ۷۵۰ هزار درهم، شما می‌توانید از این طریق اقامت موقت امارات را برای خود و خانواده‌تان اخذ کنید.

اقامت دبی با خرید ملک

کشور امارات متحده عربی در سال‌های اخیر مقصد مهاجران و سرمایه‌گذاران زیادی از سراسر جهان بود. اگرچه در حال حاضر امکان اخذ اقامت دائم و حق شهروندی این کشور وجود ندارد، اما شما با راه‌های بسیار زیادی می‌توانید اقامت مدت‌دار گرفته و آن را تمدید کنید. یکی از راه‌های اخذ اقامت این کشور، خرید ملک در دبی و دیگر شهرهای امارات است. جالب است بدانید که مدت‌زمان اقامتی که پس از خرید ملک دبی یا دیگر شهرها به اتباع خارجی تعلق می‌گیرد، بین ۲ تا ۱۰ سال بوده که با توجه به قیمت ملک به فرد تعلق می‌گیرد. با توجه به ارزش بالای درهم امارات، با اجاره دادن ملک خود می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید. رشد اقتصادی بسیار بالا در کشور امارات باعث شده تا حتی افراد اروپایی و آمریکایی نیز به خرید ملک در این کشور علاقه‌مند شوند. البته ارزشمند بودن ویزای امارت یکی از دلایلی است که سرمایه‌گذاران کشورهای خاورمیانه را به خود جذب کرده است.

با تصویب قانون freehold در سال ۲۰۲۱، خرید و اجاره ملک در امارات برای افراد خارجی امکان پذیر می باشد. جهت خرید ملک در دبی فرد در ابتدا باید ملک مورد نظر را انتخاب نموده و سپس از طریق ویزای توریستی وارد کشور امارات شود، پس از ورود به امارات سند ملک به شخص متقاضی انتقال داده شده و وی با مراجعه به اداره مهاجرت کشور امارات و ارائه مدارک هویتی خود می تواند جهت دریافت اقامت اقدام نماید. مدت زمان لازم جهت صدور اقامت دو هفته است.

مراحل خرید ملک در امارات

خرید ملک در امارات

جهت خرید ملک در کشور امارات متقاضی مهاجرت و سرمایه گذاری در امارات از این طریق، در ابتدا باید

  • ملک مورد نظر خود را انتخاب نماید.
  • درخواست ویزای توریستی امارات دهد.
  • پس از ورود به کشور امارات سند ملک انتخابی به شخص متقاضی خرید ملک انتقال داده می شود.
  • وی با مراجعه به اداره مهاجرت کشور امارات و ارائه مدارک هویتی، سند ملک خریداری شده، گواهی عدم سوء پیشینه و پاسپورت خود می تواند جهت دریافت اقامت حاصل از خرید ملک اقدام نماید.

مدت زمان لازم جهت صدور اقامت دو هفته است. متقاضیان خرید اقساطی خانه در دبی باید به این نکته توجه داشته باشند که املاک پیش فروش دارای وام مسکن مشمول دریافت ویزای اقامتی دبی نمی گردند و خانه خریداری شده در صورتی مشمول اقامت دبی می گردد که کاملا ساخته شده و قابل سکونت باشد و هیچگونه وام مسکنی نداشته باشد.

مزایای خرید ملک در امارات

مزایای خرید ملک در امارات فقط به اخذ اقامت این کشور مختص نمی شود؛ چرا که خرید ملک در امارات مزایای دیگری هم دارد که در این قسمت با آن آشنا می شوید.

یکی از مهمترین مزایای خرید خانه در امارات این است که شما می توانید تجربه زندگی در یک کشور مدرن و پیشرفته را تجربه کنید. بالاترین امکانات رفاهی و بهترین کیفیت زندگی در این کشور موجب محبوبیت آن شده است و شما می توانید شاهد بهترین ها باشید. اگر به دنبال یکی از بهترین کشورهای مدرن برای زندگی هستید امارات در اولویت قرار دارد.

بسیاری از افرادی که مهاجرت کرده اند یا ملکی در کشور های خارجی خریده اند با این مشکل مواجه اند که نمی توانند به راحتی به ایران بازگردند اما با خرید ملک در امارات به راحتی می توانید به ایران رفت و آمد کنید؛ زیرا امارات کشوری نزدیک به ایران است و دسترسی به آن بسیار آسان است.

با خرید ملک در امارات و اخذ اقامت این کشور می توانید اقدام به کار و تحصیل کرده و به دلیل دارا بودن ملک مانعی برای این کار وجود ندارد. اگر صاحب فرزندان زیر ۱۸ سال هستید با خرید ملک در این کشور می توانید اقدام به ثبت نام فرزندان خود در مدارس این کشور کنید.

خرید ملک در امارات

از دیگر مزایای خرید ملک در امارات و اخذ اقامت این کشور این است که که کشور امارات دارای بهترین خدمات درمانی و پزشکی است که روز به روز هم این خدمات رسانی بهتر می شود و افراد برای درمان و معالجه می توانند بهترین خدمات را دریافت کنند.

با خرید ملک در امارات اصلا نیاز به هیچگونه نگرانی از بابت امنیت ملک خود نیست؛ زیرا کشور امارات یکی از امن ترین ومطمئن ترین کشورها برای خرید ملک محسوب می شود.

شما با خرید ملک در امارات حتی اگر هم نخواهید همیشه در ملک خود بمانید می توانید آن را اجاره دهید و با این کار درآمدزایی کنید چرا که ارزش پول کشور امارات بسیار زیاد است و با دریافت اجاره می توانید بالاترین درآمد را داشته باشد.

مدارک خرید ملک در امارات با توجه به نوع اقامت افراد تعیین می شود اما به صورت کلی شامل:

  • قرار داد کارگزار معروف به فرم F به صورت امضا شده (یادداشت تفاهم)
  • گواهی عدم اعتراض NOC (نشان دهنده تسویه حساب فروشنده با سازنده ملک)
  • چک های پرداختی شامل معادل قیمت ملک، هزینه های اداره زمین،
  • اصل پاسپورت، ویزا، شناسه امارات
  • جهت اخذ سند مالکیت معمولاً ۲٪ از ارزش ملک باید به طور کامل پرداخت شود.

خرید اقساطی

قبل از هر چیزی باید گفت خرید اقساطی خانه در دبی منجر به اقامت نخواهد شد زیرا یکی از شروط پرداخت کامل مبلغ ملک است. برای افرادی که قصد اقامت ندارند یا اقامت دارند و می خواهند همراه با وام ملک بخرند باید گفت:

  • قیمت وام دریافتی برای افراد دارای اقامت نباید بالای ۷۵ تا ۸۰ درصد قیمت کل و برای افراد بدون اقامت نباید بالای ۵۰ درصد قیمت کل ملک باشد.
  • بهره وام مسکن ۳ الی ۶.۵ درصد بسته به بانک متفاوت است.
  • اقساط وام دریافتی باید زیر ۵۰ درصد درآمد فرد باشد.
  • برخی بانک ها برای متقاضی وام مسکن محدودیت سنی بالای ۲۵ سال دارند.
  • فرد باید هزینه های اضافی مانند بیمه عمر متقاضی، پیش پرداخت، کمیسیون، ارزیابی ملک و کارمزد بانکی را در نظر بگیرند.
کد خبر: ۲۳۷٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha