۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
اجرای طرح آبیاری هوشمند در ۲۷ مزرعه کشور

اجرای طرح آبیاری هوشمند در ۲۷ مزرعه کشور

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از اجرای طرح آبیاری هوشمند در ۲۷ مزرعه کشور خبر داد.

به گزارش بازار، صفدر نیازی شهرکی در شورای هماهنگی آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح آبیاری هوشمند با هدف ورود علم به بخش کشاورزی و افزایش بهره‌وری در ۲۷ مزرعه کشور در حال اجرایی شدن است.

وی افزود: خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان برای آبیاری هوشمند کارهای بسیار خوبی انجام داده‌اند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

نیازی خاطرنشان کرد: در آبیاری هوشمند گیاهان بر اساس نیاز موجود، اقلیم و نوع گیاه از منابع آبی استفاده می‌کنند و براساس آن بهره‌وری افزایش پیدا می‌کند.

به گفته وی، امروز واحدهای آب و خاک باید در کنار واحدهای به‌نژادی و به‌زراعی قرار گیرند، تا بتوانیم بهره‌وری تولید را افزایش دهیم.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها بر امنیت غذایی و بهره‌برداری آب و خاک تاکید داشته است که نشان از اهمیت این حوزه در حفظ امنیت غذایی دارد.

وی بر لزوم جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی تاکید کرد و افزود: برای جلوگیری از خرد شدن اراضی نیازمند یک اقدام فقهی هستیم تا نسبت به قانون ارث تصمیمات تازه‌ای اتخاذ شود.

نیازی با بیان این که سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه کشاورزی ضروری است، گفت: با ۳/۵ درصد سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی نمی‌توان ۱۲ درصد تولید ناخالص ملی داشت.

وی افزود: وقتی بارش نسبت به سال قبل کاهش داشته و چالش‌های ما هرساله بیشتر می‌شود، باید چاره‌اندیشی کرد، واقعیت اینجاست که هر سال با کمبود منابع آبی روبرو هستیم و این نیازمند تدابیر علمی و ابتکار فنی است.

کد خبر: ۲۳۷٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha