۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
بی ثمری؛ همه ثمره قانون افزایش بهره وری| وعده وزرای جهاد کشاورزی فقط یک ماه اعتبار دارد
رئیس هیات مدیره انجمن گلخانه داران در گفتگو با بازار:

بی ثمری؛ همه ثمره قانون افزایش بهره وری| وعده وزرای جهاد کشاورزی فقط یک ماه اعتبار دارد

بلاغی، رئیس هیات مدیره انجمن گلخانه داران گفت: ۱۳-۱۴ سال از تصویب قانون افزایش بهره وری محصولات کشاورزی می گذرد اما وزارت جهاد کشاورزی هنوز از خواب بیدار نشده که این دستورالعمل را بنویسد و ابلاغ کند.

بازار؛ گروه کشاورزی: در حالی که وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی تامین امنیت غذایی کشور محسوب می شود در مورد عملکرد این وزارت خانه فارغ از اینکه چه فردی بر مسند وزارت قرار بگیرد انتقادات بسیاری وجود دارد و بسیاری معتقدند این وزارت خانه متولی قدرتمندی برای کشاورزان کشور نیست و در عمل حمایتی از آنها نمی کند.

محمد بلاغی رئیس هیات مدیره انجمن گلخانه داران کشور یکی از افرادی است که معتقد است هر وزیری که در این وزارتخانه روی کار می آید در ابتدا وعده هایی به بخش خصوصی و کشاورزان می دهد و بعد از مدت کوتاهی همه آنچه وعده داده است را فراموش می کند و این دور باطل کماکان در همه دوره ها ادامه دارد.

بلاغی رئیس هیات مدیره انجمن گلخانه داران کشور: ۱۳-۱۴ سال از تصویب قانون افزایش بهره وری محصولات کشاورزی می گذرد اما وزارت جهاد کشاورزی هنوز از خواب بیدار نشده که این دستورالعمل را بنویسد و ابلاغ کند

بلاغی در گفتگو با بازار گفت: جالب است بدانید یک موضوعی که سال ها است در این وزارت خانه مسکوت مانده بحث قانون افزایش بهره وری محصولات کشاورزی است. در واقع این قانون حدودا ۱۳-۱۴ سال پیش تصویب شده و قرار بوده بلافاصه بعد از تصویب یک دستورالعمل اجرایی برای این قانون نوشته و ابلاغ شود.

وی ادامه داد: با این وجود سوال این است که وزرایی که تا به امروز بر مسند نشسته اند، معاونت برنامه ریزی وزارت جهاد یا به طور کل وزارت جهاد کشاورزی چرا بعد از ۱۴ سال هنوز دستورالعمل این قانون افزایش بهره وری را ننوشته اند؟ آیا وزارت جهاد کشاورزی بعد از ۱۳-۱۴ سال هنوز از خواب بیدار نشده است که این دستورالعمل را بنویسد و ابلاغ کند؟

وعده هایی که وزاری جهاد کشاورزی می دهند و فراموش می کنند

رئیس هیات مدیره انجمن گلخانه داران کشور خاطر نشان کرد: از دیگر انتقاداتی که به وزارت جهاد کشاورزی وارد است در خصوص نوع تعامل این وزارت خانه با تشکل ها است. سوال این است که چرا در ساختارهای مدیریتی در تصمیماتی که گرفته می شود از تشکل های بخش کشاورزی استفاده نمی شود و و مشورت گرفته نمی شود؟

وی ادامه کرد: هر وزیری که روی کار می آید در بدو ورود سنگ تشکل ها را به سینه می زند و اینگونه عنوان می کند که با بخش خصوصی مشورت و همکاری می کنیم و مردم محور پیش می رویم اما یک ماه بعد از اینکه بر مسند وزارت خانه می نشینند همه حرف های خود را فراموش می کنند. همان حرف هایی که وزیر پیشین، جواد ساداتی نژاد، هم عنوان کرد و با تمام تشکل ها هم در اولین ماه وزارت، جلسه برگزاری کرد اما بعد از آن حتی نامه تشکل ها را هم جواب نمی دادند!

رئیس هیات مدیره انجمن گلخانه داران کشور: ارتباط وزارت جهاد کشاورزی با تشکل های بخش خصوصی و مردمی ضعیف است

بلاغی خاطر نشان کرد: الان هم محمد علی نیکبخت، وزیر جدید، وعده هایی در خصوص تعامل با بخش خصوصی داده است اما تجربه نشان داده بعد از یک ماه دیگر پاسخگوی ما نخواهد بود. کما اینکه بنده به عنوان ریاست انجمن گلخانه داران کشور به معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی نامه زده و تقاضای برگزاری جلسه ای در خصوص صادرات محصولات کشاورزی با وزیر کرده ایم. به خصوص اینکه اگر مشکلات ما در مرداد و شهریور حل نشود در مورد صادرات محصولات به چالش بر می خوریم. با این وجود بالغ بر ۲۰ روز است نامه نگاری شده و در کارتابل ایشان مانده است. آقایان! شعار های تشکل محور آقای نیکبخت پس کجاست؟ به ما نشان بدهید.

رئیس هیات مدیره انجمن گلخانه داران کشور خاطر نشان کرد: ارتباط وزارت جهاد با تشکل های بخش خصوصی و مردمی ضعیف است و باید سریعا به دنبال ترمیم و کاهش فاصله بین تشکل ها و وزارت خانه باشیم. به خصوص اینکه ۹۵ درصد تولید در بخش خصوصی است و تنها ۵ درصد در بخش دولتی است اما تصمیمات را بدنه دولت می گیرد نه بدنه بخش خصوصی.

کد خبر: ۲۳۷٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha