۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
خرید و فروش ۲ و نیم میلیون تن کالا در سامانه بازارگاه
مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

خرید و فروش ۲ و نیم میلیون تن کالا در سامانه بازارگاه

احمدی، مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی از خرید و فروش دو و نیم میلیون تن کالا در سامانه بازارگاه این وزارت خانه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما،  کریم احمدی، مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی، با بیان اینکه این سامانه از چهار ماه پیش با توزیع سویا و جو و اکنون با عرضه ذرت کار خود را آغاز کرده است گفت: همه ذینفعان در داخل سامانه در حال ساماندهی هستند تا بتوانند نیازهای خود را از این طریق تامین کنند.

وی افزود: زمانی که کالا، آزاد عرضه می‌شود امکان نظارت سیستمی بر آن وجود ندارد، اما سامانه می‌تواند آن را مدیریت کند.

مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سامانه بازارگاه با شفافیت موجب کاهش قیمت‌ها می‌شود گفت: به عنوان نمونه این سامانه توانست قیمت کنجاله سویا را که دو هزار و ۷۰۰ تومان مصوب شده بود به قیمت دو هزارو ۳۵۰ تومان کاهش دهد.

احمدی گفت: سقف خرید در سامانه طراحی و پیاده سازی شده است و در مرغداری‌ها مشکلی برای تعیین سقف خرید نداریم، اما زمانی تامین نیازمان به اندازه‌ای نیست که پاسخگو باشد بنابراین مجبوریم مدیریت شده کارها را انجام دهیم و کمتر از نیاز عرضه کنیم تا بتوانیم کالا جایگزین و تامین کنیم.

وی افزود:‌ روش‌های سیستماتیک را در سامانه بازارگاه پیش بینی کرده ایم و با توجه به ظرفیت‌های دامداری و مرغداری این روش‌ها قابل مدیریت است.

مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای تراکنش‌های مالی بین بانکی، بانک مرکزی سقف ۵۰ میلیون تومان را قرار داده است و بانک کشاورزی با بانک مرکزی در ارتباط است تا بتواند مجوزهایی را برای پرداخت‌های بین بانکی در درگاه‌های خود برای این سامانه ایجاد کند.

کد خبر: ۲۳٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha