۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
وزارت صمت ادعای تولیدکنندگان درباره تامین نیاز کشور به ماشین‌آلات معدنی را راستی‌آزمایی می‌کند
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وزارت صمت ادعای تولیدکنندگان درباره تامین نیاز کشور به ماشین‌آلات معدنی را راستی‌آزمایی می‌کند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در جلسه امروز کمیسیون مقرر شد وزارت صمت ادعای تولیدکنندگان درباره تامین نیاز کشور به ماشین‌آلات معدنی را راستی‌آزمایی کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح اله عباس پور در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۲۲ مرداد ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: اعضای کمیسیون در نشست امروز به بررسی مشکلات حوزه ماشین‌آلات معدنی و راهسازی با حضور معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت و اعضای انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات معدنی و راهسازی پرداخت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با یادآوری مسائل مطرح در نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ادامه داد: تولیدکنندگان حوزه ماشین‌آلات معدنی و راهسازی معتقد بودند که علیرغم داشتن توانایی تولید ماشین آلات متناسب با نیاز کشور، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت به دنبال تامین نیاز داخل از طریق واردات هستند.

وی با بیان اینکه براساس گزارش ارائه شده تولیدات سال گذشته داخلی در این حوزه حدود ۱۰۰ درصد رشد داشته، اضافه کرد: تولیدکنندگان ماشین‌آلات معدنی و راهسازی همچنین از واردات ماشین‌آلات کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال گلایه کردند.

حدود ۱۵ هزار ماشین‌آلات معدنی فرسوده با ۲۰ سال عمر در کشور وجود دارد
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در این نشست مقرر شد وزارت صمت از تقاضا و میزان تولید داخلی ماشین آلات معدنی و راهسازی ارزیابی دقیقی داشته باشد و تعیین کند آیا تولیدکنندگان داخلی توانایی پاسخگویی به نیاز بازار را دارند یا خیر؟ سپس در مرحله بعدی اقدامات متناسب با نتیجه این ارزیابی انجام شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه در حوزه ماشین آلات معدنی و راهسازی باید به مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان این حوزه به صورت همزمان توجه شود، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۵ هزار ماشین‌آلات معدنی فرسوده با ۲۰ سال عمر در کشور وجود دارد که با توجه به هدف‌گذاری‌هایی صورت گرفته مبنی بر رشد تولید در معادن باید اقدامات لازم برای نوسازی ماشین آلات معدنی انجام شود.

کد خبر: ۲۳۷٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha