۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
بی‌مهری با پروازهای «پیام»/ امکانات با مهرآباد برابری می کند
بازار گزارش می دهد

بی‌مهری با پروازهای «پیام»/ امکانات با مهرآباد برابری می کند

کرج- فرودگاه پیام بالاخره با تلاش های مسئولین استان البرز توانست با وجود داشتن زیرساخت های لازم مجوز پرواز های مسافری را دریافت کند ولی استقبال کم مردم، پروازهای این فرودگاه را از رونق انداخته است.

شیما عبداله خانی؛ بازار: فرودگاه بین المللی پیام کرج از سال ۷۱ برای انجام امور پستی و هوایی به بهره برداری رسید همچنین به عنوان بزرگترین و برترین مرکز آموزشی خلبانی در کشور مطرح است. این فرودگاه با توجه به داشتن زیر ساخت های لازم و برخورداری از باند و تجهیزات مناسب و استانداردهایی که به تایید سازمان هواپیمایی کشوری رسیده است، فعالیت خود را در زمینه پروازهای مسافری از نیمه سال ۹۷ آغاز کرد. اولین پروازهای این فرودگاه به مقصد مشهد و سپس کیش صورت گرفت که به تازگی و در پی برنامه توسعه پروازهای مسافری فرودگاه پیام مسیر اهواز- پیام نیز به مقاصد پروازی این فرودگاه افزوده شد.

توسعه پروازهای این فرودگاه یکی از اهداف مهم استان است چراکه توسعه پروازهای این فرودگاه می تواند موتور محرکی برای توسعه اقتصاد گردشگری در استان باشد. بنابراین تمرکز این فرودگاه نیز بر توسعه پروازهای مسافری می باشد که بر اساس چشم انداز طرح جامع فرودگاه تا سالیانه ۱۵ میلیون مسافر و هدف پروازهای بین المللی نیز پیش بینی شده است. امید است با هم افزایی مسئولان استانی استقبال مردم از این فرودگاه روز به روز افزایش یابد تا گامی در جهت توسعه اقتصاد گردشگری در استان باشد.

ظرفیت بالای فرودگاه پیام برای توسعه گردشگری
عزیزاله شهبازی استاندار البرز نیز چند روز پیش در نشستی که با هدف توسعه فرودگاه بین المللی پیام البرز در محل این فرودگاه انجام شد، توسعه پروازهای این فرودگاه را در راستای هدف توسعه گردشگری در استان عنوان کرد و گفت: فرودگاه پیام ظرفیت های بزرگی برای توسعه گردشگری دارد که با توسعه آن اشتغال و کارآفرینی در البرز رشد چشمگیری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بزرگترین موتور محرکه توسعه استان البرز، توسعه گردشگری و بهره برداری از فرودگاه پیام است که در سال‌های گذشته مغفول مانده ولی با نگاه ویژه ای اکنون درصدد ارتقا بسترهای پیشرفت این صنعت بزرگ در استان هستیم.

شهبازی با بیان اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعتبار هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان را برای کمک و جبران خسارت‌های ناشی از کرونا به ۱۴ رسته شغلی در استان البرز تخصیص داده افزود: بر این اساس آژانس های گردشگری نیز از این اعتبار بهره مند می شوند.

زیر ساخت های توسعه پروازهای مسافری در فرودگاه پیام فراهم است
معاون هوانوردی و امور فرودگاهی فرودگاه پیام با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم برای انجام پروازهای مختلف در این فرودگاه فراهم است، گفت: فرودگاه پیام می تواند پروازهای مختلفی را در حوزه بار، مسافری یا آموزشی انجام دهد.

منوچهر اتقیایی در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: یکی از اهداف مجموعه فرودگاه پیام این است که بتوانیم مسیرهای مختلفی را برای برقراری پروازهای مختلف تعریف کنیم.

اتقیایی تصریح کرد که پیش از این پروازها در مسیر مشهد و کیش وجود داشته که به دلیل مشکلات شیوع بیماری کرونا این پرواز ها متوقف شدند. اما اکنون سعی بر این است که مسیرهای پروازی را توسعه دهیم.

وی با این توضیح که توسعه پروازهای مسافری با رویکرد گردشگری مورد تاکید استاندار نیز می باشد، اظهار کرد: در این زمینه مسیر جدید اهواز- پیام را تعریف کردیم در حالی که مسیرهای قبلی کیش- پیام و مشهد- پیام نیز برقرار است.

اتقیایی افزود: توسعه مسیرهای پروازی را تا افزایش پروازها به سایر نقاط کشور ادامه خواهیم داد. در نهایت هدف ما داشتن پروازهای خارجی و بین المللی از فرودگاه پیام است. از لحاظ فنی و عملیاتی نیز در این زمینه مشکلی وجود ندارد و می توایم روزانه پروزاهای متعددی را پذیرا باشیم که امیدواریم این‌ موضوع با استقبال مردم و همراهی دستگاه های اجرایی محقق شود.

اگر مردم استقبال نکنند پروازها محکوم به شکست هستند
معاون هوانوردی و امور فرودگاهی فرودگاه پیام مهمترین مسئله برای توسعه پروازهای فرودگاه را استقبال مردم عنوان کرد و گفت: اگر قرار باشد مردم استقبال نکنند، پروازها محکوم به شکست هستند. شهرداری، دستگاه های اجرایی، صدا و سیما و مدیریت ارشد استان می توانند برای تسهیل این امر کمک کننده باشند تا پروازهای پر استقبالی داشته باشیم و شرکت های هواپیمایی نیز از حضور در فرودگاه استقبال کنند.

اتقیایی ادامه داد: اکنون دو شرکت هواپیمایی قشم ایر و کیش ایر در فرودگاه مستقر هستند و شرکت های دیگری نیز اعلام آمادگی کرده اند.

وی در مورد طرح جامع فرودگاهی گفت: مطالعات این طرح به اتمام رسیده و در مراحل تصویب است. امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم به اهداف بلند مدتی که در چشم انداز طرح جامع پیش بینی شده دست پیدا کنیم. در افق این طرح باید بتوانیم سالانه ۱۵ میلیون مسافر را از این فرودگاه جابجا کنیم که رقم قابل ملاحظه ایست و باید زیر ساخت های لازم را در این خصوص فراهم کنیم.

معاون هوانوردی و امور فرودگاهی فرودگاه پیام افزود: هر فرودگاهی که بخواهد در آن عملیات هوانوردی انجام شود باید استانداردهایی را دارا باشد که مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری قرار بگیرد. خوشبختانه فرودگاه پیام از این امکانات برخوردار است از جمله می توان به تجهیرات کمک ناوبری مثل دستگاه های VOR/DME و NDB اشاره کرد که در حال حاضر عملیاتی و سیستم ILS/DME مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گفته اتقیایی برج مراقبت پرواز فرودگاه پیام یکی از پرترافیک ترین فرودگاههای ایران از نظر تعداد پرواز می باشد. برج مراقبت پرواز پیام علاوه بر پوشش دادن پروازهای این فرودگاه، پروازهای فرودگاه هلی کوپتری کردان و فرودگاه نیروی انتظامی را نیز تحت پوشش خود دارد.

امکانات پیام با مهرآباد برابری می کند
اتقیایی افزود: همچنین امکانات اپروچ فرودگاه مهرآباد نیز در این فرودگاه مورد استفاده قرار می گیرد. تجهیزات ترمینالی مناسب نیز در این فرودگاه وجود دارد. از همه مهمتر تفاهماتی در مورد نقل و انتقال مسافران به مراکز شهر از طریق تاکسیرانی و اتوبوسرانی صورت گرفته که به این امکان هم دسترسی داشته باشیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با کمک دفاتر خدمات گردشگری و حوزه گردشگری استان بتوانیم مسیرهای پروازی این فرودگاه را توسعه دهیم تا به جایگاه واقعی خود در استان و منطقه دست یابد. بر اساس این گزارش عزم راسخ مسئولان استان بر توسعه اقتصاد گردشگری در استان است که یکی از مهمترین پیش نیازهای این امر توسعه پروازهای مسافری فرودگاه پیام به نقاط مختلف کشور و حتی مسیر های بین المللی است. بنابراین همت مسئولان فرودگاه پیام نیز برای میسر شدن این امر بیشتر شده است که البته همکاری سایر دستگاه ها برای استقبال هر چه بیشتر مردم از پروازهای این فرودگاه ضروری است.
 

کد خبر: ۲۳٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha