حذف عوارض صادراتی برای امیدبخشی به صادرکنندگان پیگیری شود
رئیس اتاق رشت:

حذف عوارض صادراتی برای امیدبخشی به صادرکنندگان پیگیری شود

رئیس اتاق رشت، به روسای کمیسیون‌های تخصصی این اتاق توصیه کرد: حذف عوارض صادراتی را جزو برنامه‌های اصلی کمیسیون‌های متبوع خود قرار دهند تا روند ورود ارز به کشور تقویت شود.

به گزارش بازار، قاسم رضائیان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی رشت، گفت: در دوره دهم هیات مدیره اتاق رشت تلاش ما این است که از سربازان عرصه اقتصادی جهت پیشبرد کارها استفاده کنیم که یکی از مهم‌ترین راهکارها بهره‌مندی از خرد جمعی است تا بتوان در هر موضوعی که جهت مسیر کسب‌وکار قرار دارد مطلوب‌ترین نتیجه را کسب کرد.

رضائیان در نخستین جلسه کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق رشت، افزود: در کمیسیون‌های صادرات، صنعت، کشاورزی گردشگری، تأمین اجتماعی، دارایی و حاکمیت‌ها، هدف تقویت کمیسیون‌ها و اجرای تمهیدات راهبردی است.

وی با بیان اینکه در این دوره اختیارات تصمیم‌گیری برای هر کمیسیون را به رئیس همان کمیسیون تنفیذ می‌کنیم، تصریح کرد: در بخش کشاورزی تمام مسائل، چالش‌ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها را به همان کمیسیون واگذار کرده‌ایم و رئیس کمیسیون در خصوص مکاتبات با کارگروه‌ها و کمیته‌ها به بررسی می‌پردازد و با کسب نقطه نظرات، تصمیم‌گیری می‌شود و یقیناً خروجی از تفکر همه اعضای کمیسیون خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن رشت با بیان اینکه روسای کمیسیون‌های اتاق بازرگانی مسئولیت‌های خود را دست‌کم نگیرند، اظهار کرد: روسای کمیسیون در جلسات دستور کار داشته باشند و برای برگزاری جلسات کمیسیون می‌توانند هفته یک بار جلسه تشکیل دهند.

وی با تأکید بر اینکه حذف عوارض صادراتی از برنامه‌های اصلی روسای کمیسیون باشد، افزود: کمیسیون‌های اتاق رشت، راهبردهای خود را در جهت حذف عوارض صادراتی تدوین کنند که با این اقدام به تولیدکننده و صادرکننده امید می‌بخشد و روند ورود ارز به کشور تقویت شود.

رضائیان افزود: ما در شرایط تحریم با چالش‌هایی در حوزه صادرات نفتی مواجه هستیم که در این شرایط افزایش و توسعه صادرات غیرنفتی برای کشور بسیار حائز اهمیت است باوجود چنین دغدغه‌هایی روسای کمیسیون برای جلسات خود از مدیران مرتبط جهت حضور در جلسه دعوت داشته باشند تا موانع و راهکارها دقیق‌تر و سریع‌تر میسر شود.

کد خبر: ۲۳۶٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha