۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
قبل از خواندن این مقاله، هیتر مرغداری نخرید

قبل از خواندن این مقاله، هیتر مرغداری نخرید

جت هیتر بهترین سیستم گرمایشی با راندمان حرارتی بالا برای سالن های مرغداری و دامداری که دارای سیستم تهویه دائم کار هستند میباشد

جت هیتر

جت هیتر مرغداری انعکاس و یا بخاری صنعتی یا هیتر موشکی انعکاس، دمنده گرمایی می باشند که با توجه به ویژگی های متنوعی که دارند. این محصولات به عنوان یکی از مهمترین ابزار استفاده شده در صنعت می باشد و جالب است بدانید که مصارف خانگی نیز دارد. یکی از مهمترین مصارف جت هیترها در مرغداری ها و یا مراکز پرورش پرندگان و دام ها می باشد. ولی لازم به ذکر است که خرید هیتر جت مرغداری نمی تواند به شما کمک کند و بازدهی مناسبی برای شما داشته باشد در نتیجه شما نیاز است جت فن مرغداری را متناسب با نیاز خود برگزینید. البته که قیمت جت هیتر گازی مرغداری نیز نسبت به دیگر تجهیزات بالا است و بهتر است در انتخاب آن کمال دقت را داشته باشید. در این مقاله قصد داریم نکاتی را به شما ارائه دهیم تا بتوانید  ویژگی های مورد نظر برای خرید هیتر گازوئیلی مرغداری مناسب را بشناسید.

معرفی جت هیتر مرغداری:

در ایام سرد سال نگهداری از حیوانات و پرندگان می تواند بسیار چالش برانگیز باشد زیرا هر چقدر دما کاهش پیدا کند احتمال افزایش مرگ و میر طیور مانند مرغ ها نیز بالا  می رود. بنابراین برای حل این مشکل هر فردی که اداره مرغداری را به عهده دارد باید اقدام به خرید جت هیتر مرغداری مطابق با نیاز خود تهیه کند. با قرار دادن این نوع بخاری صنعتی، فضایی با دمای مناسب برای مرغ ها فراهم می شود و مرگ و میر و کرچ شدن آن ها کاهش می یابد.

کاربرد جت هیتر مرغداری:

با آنکه همه ما گمان می کنیم که هیتر جت مرغداری تنها در مرغداری ها  قابل استفاده است، لازم به ذکر است که از این نوع جت هیتر در مکان هایی دیگری نیز بهره می برند مانند: سالن های صنعتی و تولید محصول، ساختمان اداره ها و موسسات، انبار و سوله ها، سالن های همایش و ورزشی و حتی مکان های عمومی، جاهایی هستند که علاوه بر سالن هایی مانند مرغداری ها، دامداری ها و حتی گلخانه ها، از هیتر مرغداری استفاده  می کنند.

انواع جت هیتر مرغداری:

همانطور که گفته شد جت هیترهای مرغداری با توجه به نیاز شما می تواند انواع متفاوتی داشته باشد. از نوع سوخت مصرفی گرفته تا ابعاد آن می تواند در کیفیت گرما و هوای وارد شده به مرغداری شما نقش داشته باشد. بنابراین قبل از انتخاب هر نوع جت هیتر به نیازهای مرغداری خود توجه کنید مانند اینکه برای ابعادی که مرغداری شما دارد چه جت هیتری با چه راندمان حرارتی ای لازم است. انواعی از جت هیترهای مرغداری به صورت زیر می باشد:

  • هیتر مرغداری با دودکش و بدون دودکش
  • هیتر مرغداری تک موتوره و دو موتوره
  • بخاری صنعتی مرغداری با مصرف گاز
  • هیتر موشکی مرغداری با مصرف گازوئیل
  • هیتر جت فن برقی تک فاز و سه فاز
  • بخاری برای فضای باز دوگانه سوز ( با مصرف گاز و گازوئیل)
  • جت فن مرغداری باک دار و بدون باک
  • جت هیتر کوچک مرغداری ( مینی)
  • جت هیتر مرغداری بزرگ
  • جت هیترهای سقفی و یا پایه ای

جت هیتر مرغداری

همانطور که بالاتر گفته شد جت هیتر مرغداری که با نام هایی دیگری مانند جت فن مرغداری  و بخاری موشکی مرغداری  و... نیز شناخته می شود، این امکان را به شما می دهد تا بتوانید در تمام مواقع سال به پرورش مرغ و یا حتی محصولات گلخانه ای نیز بپردازید و شرایط مناسبی را برای آن ها مهیا کنید.

معرفی انواع جت هیتر مرغداری:

جت هیترهای مرغداری از سوخت های متفاوتی مانند گاز، گازوئیل و یا هر دو نوع گاز در مدل های دوگانه سوز استفاده  می کنند. هر کدام از این جت هیترها روندهای متفاوتی را برای تولید گرما به کار می گیرند. برای مثال جت هیتر مرغداری گازوئیلی سوخت را از طریق پمپی که در مخزن قرار دارد انتقال داده در محفظه احتراق به صورت پودر پاشیده  می شود.

  • هیترهای مرغداری با دودکش و بدون دودکش

بدیهی است که در صورت سوختن سوخت های فسیلی مانند گاز و یا گازوئیل که به آن نفت سفید نیز می گویند،  به طور حتم گاز گلخانه ای تولید می شود. برای حل این مشکل بسیاری از جت هیترهای مرغداری دودکش دار در مرغداری ها، دامداری ها و حتی گلخانه ها قرار داده  می شوند تا از ورود این گازهای گلخانه ای به محیط اطراف جلوگیری کنند.

ولی نکته حائز اهمیت آن است که وجود دودکش باعث کاهش راندمان حرارتی می شود زیرا در صورتی که شما از مدل بی دودکش جت هیتر مرغداری استفاده  می کنید، اتلاف گرما و انتقال آن به بدنه وجود ندارد ولی همانطور که گفته شد ورود گازهای سمی به محیط اطراف را شاهد خواهیم بود در نتیجه هیتر جت مرغداری بدون دودکش در محیط های باز مناسب تر هستند.

جت هیتر 100 هزار

  • هیترهای مرغداری مجهز به باک یا بدون باک

جت هیترهای مرغداری می توانند دارای باک باشند و یا بدون داشتن باک به فعالیت خود ادامه دهند. جت هیترها که باک دارند، توانایی ذخیره میزانی سوخت درون خود دستگاه را دارند ولی زمانی یک هیتر مرغداری بدون باک باشد نیاز است از اتصالاتی که سوخت را انتقال می دهد استفاده بکند و این لوله کشی ها باید در نهایت دقت انجام شود بنابراین در صورتی که در این کار سررشته ندارید حتماً از یک نصاب کمک بگیرید.

  • هیترهای مرغداری با تعداد موتور متنوع

جت هیتر مرغداری تک موتوره جت هیترهای رایج تری در صنعت هستند. سری های صد کیلوکالری و پنجاه کیلوکالری بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و در ظرفیت حرارتی تولید شده تفاوت دارند. توجه داشته باشید از هیتر مرغداری تک موتوره که صد کیلو کاری انرژی تولید می کند، در مرغداری هایی با مساحت زیاد و مجهز استفاده  می شود زیرا هوادهی این جت هیتر در حدود هفت هزار متر مکعب بر ساعت می باشد و در مدل های باک دار و بدون باک به بازار عرضه  می شود.

جت هیتر مرغداری دوموتوره همانطور که مشخص است دارای دو موتور می باشد ولی توجه داشته باشید که موتور دوم به جهت کاهش آلودگی و جبران نبود اکسیژن استفاده  می شود. موتور دوم هیتر مرغداری دوموتوره برای افزایش اکسیژن رسانی به محیط و تأمین اکسیژن سیستم احتراق و تولید گرما استفاده می شود و آلودگی بسیار کمتری دارد و توانایی استفاده از سوخت های گازی، گازوئیل و حتی دوگانه سوزی را نیز دارد. از هیتر مرغداری دو موتوره علاوه بر استفاده در مرغداری ها، در دامداری ها، گلخانه ها، در پروژه های تونل سازی و عمران نیز استفاده  می شود و فضاهای عمومی  و سالن ها یکی از مکان های رایج برای استفاده از جت فن مرغداری است.

جت هیتر گازوئیلی

قطعات و اجزای تشکیل دهنده جت هیتر مرغداری:

  1. بدنه هیتر موشکی مرغداری

در ابتدا لازم به ذکر است که بدنه یک جت هیتر مرغداری یکی از مهمترین قسمت های آن تلقی می شود؛ زیرا این بدنه مسئول جمع آوری مجموعه ای از قطعات با کارکرد متفاوت است که به هم مرتبط هستند. نیاز است که همه این قطعات در محفظه ای با ایمنی زیاد قرار بگیرد. به صورتی که نه خطر فیزیکی و نه خطر شیمیایی فرد استفاده کننده را تهدید نکند. به این منظور برای ساخت بدنه هیتر مرغداری از استیل های ضد واکنش یا حتی کروم استفاده می کنند. این ورقه های استینلس استیل، نه تنها به خاطر مقاومت خود که ویژگی فیزیکی است شناخته  می شوند، بلکه نسوز، ضد زنگ و واکنش هستند و در هنگام گرمای تولید شده در درون جت مرغداری، به هیچ وجه واکنش خاصی نداده و ذوب نمی شوند.

  1. مشعل بخاری صنعتی مرغداری:

مشعل قطعه ای در جت هیتر مرغداری است که مسئول ایجاد احتراق است. همانطور که می دانید برای آنکه بتوان ایجاد احتراق کرد، یکی از عناصر مورد نیاز اکسیژن می باشد. بنابراین مشعل با مخلوط کردن سوخت و اکسیژن محیط که جزئی از هوا می باشد، باعث سوختن سوخت مصرفی می شود.

  1. فن در هیتر جت مرغداری

یکی از کاربردی ترین و مهمترین اجزای بخاری صنعتی مرغداری را می توان فن دانست. چند نوع فن در ساختار این جت هیتر قرار دارند ولی به طور کلی نوع اول را می نوان فن دمنده دانست. همانطور که از نام این فن پیداست، این فن با دمیدن هوای گرمی که در درون هیتر مرغداری تولید شده به محیط اطراف باعث افزایش دمای محیط می شود و در جلوی جت هیتر مرغداری قرار دارد. در ادامه نیاز است به نوعی دیگر از فن اشاره کنیم. جالب است بدانید که شعله پوش هیتر مرغداری به طور معمول به صورت عدسی ساخته  می شود تا توزیع حرارت یکنواخت باشد.

 بعضی از فن ها جهت ایجاد مکش و مسبب اصلی وارد شدن هوای سرد به درون جت هیتر می باشند. به این صورت که با تفاوت دمایی که در اثر احتراق درونی به وجود می آید، این فن قادر که وارد کردن این هوای سرد به داخل وسیله و اقدام به گرم کردن آن می کند.

  1. تابلو برق نصب شده در هیتر مخصوص مرغداری:

 یکی از اجزای مدرن، تابلو برق می باشد که وظیفه کنترل نوسانات برقی و جلوگیری از اتصالات آسیب زننده را برعهده دارد. تابلو برق دارای اجزای زیر می باشد:

  • فیوز
  • کنتاکتور
  • کلید فرمان
  • ۴ .کنترل فاز میکرو
  • چراغ سیم دار
  • کابل
  • فریم که به طور معمول از جنس فایبرگلاس بوده و ضد ضربه و ضد آب می باشد.
  • ترمینال ۲۴ عددی

هیتر جت گازی

  1. ترموستات موجود در هیتر مناسب با مرغداری:

ترموستات یکی از اجزایی است که در افزایش ایمنی جت هیتر مرغداری نقش بسیار زیادی دارد. به طور کلی ترموستات توانایی مدیریت کارکرد جت مرغداری را با توجه به وضعیت دمایی محیط دارد. این روند به این صورت است که در صورتی که دما از حد بیشتری در محیط بگذرد، ترموستات باعث خاموشی خودکار دستگاه می شود و در نتیجه از احتراق درونی جت هیتر مرغداری جلوگیری می کند و در عوض در صورتی که دما از یک حدی بیشتر کاهش بیابد، ترموستات با روشن کردن هیتر مرغداری باعث تعدیل و افزایش دما می شود.

  1. کوره متناسب با هیتر مرغداری:

کوره محلی برای انجام واکنشات سوختی و احتراقی درون جت هیتر مرغداری می باشد. به همین منظور باید از جنسی باشد که در برابر گرما واکنش نشان ندهد و یا جذب گرما نداشته باشد. استیل معمولاً گزینه مناسبی برای ساخت کوره می باشد؛ زیرا نه می سوزد و نه زنگ می زند.

خصوصیات یک جت هیتر مرغداری عالی:

بدیهی است که برای شروع کار نیاز به تهیه تجهیزات بسیار عالی خواهید داشت تا هم روند شروع کار به سهولت طی شود و هم در هزینه ها صرفه جویی شود. انعکاس تولیدکننده انواع جت هیترهای صنعتی محصولات خود را با ویژگی های زیر به بازار عرضه داشته است:

  • گرمای تولید شده توسط جت فن مرغداری به صورت یکنواخت و منظم باشد و در یک زمان مشخص به صورت غیر عادی کم و زیاد نشود.
  • سادگی در استفاده و عدم نیاز به مراقبت های سخت و پیچیده می تواند یکی از مهمترین مزیت برای مرغدارها و مخصوصاً تازه کارهای این صنعت باشد.
  • وجود مکانیزم های راحت جهت راه اندازی، تعمیر و سرویس جت هیتر مرغداری به صورتی که از کارگران مرغداری نیز بربیاید
  • مناسب بودن قیمت تمام شده بخاری صنعتی مرغداری با توجه به هزینه های نصب و راه اندازی و هزینه هایی که بعدها در اثر استهلاک و... پیش روی شما قرار خواهد گرفت.
  • به صرفه بودن میزان و قیمت تمام شده سوخت مصرفی (مصرف استاندارد)
  • سازگار بودن هیتر فن مرغداری با آب و هوای مختلف
  • میزان بازدهی انرژی و گرمای تولید شده توسط بخاری صنعتی مرغداری بالا باشد ( بالا بودن میزان راندمان حرارتی)
  • اشغال حداقل فضا در مرغداری و مناسب بودن ابعاد
  • قابلیت انطباق با شرایط مرغداری و کارکرد با بیشترین میزان ظرفیت

مزایای استفاده از جت هیتر مرغداری:

در صورتی که از محصولات ساخته شده در برند انعکاس استفاده کنید مزایای زیر را مشاهده خواهید کرد:

  • فرایند ساخت هیتر مرغداری به صورت اتوماتیک
  • برد الکترونیکی ضد آب و کاملاً محافظت شده
  • جت هیترهای مرغداری دوگانه سوز دارای ترانس جرقه اتوماتیک می باشد که می تواند به طور اختصاصی نیز ساخته شود.
  • بدنه و کوره ساخته از استنلس استیل می باشد که ضد واکنش و سوختگی می باشد
  • عمر بالا قطعات و کیفیت بالا
  • به صرفه بودن مصرف سوخت
  • به صرفه بودن هزینه اولیه برای خرید جت هیتر مرغداری و تعمیرات و سرویس های مورد نیاز
  • وجود الکترودهای جرقه زن با کیفیت و عمر بالا برای شروع احتراق
  • امکان نصب ترموستات محیطی
  • برای پایین تر آوردن مصرف انرژی امکان نصب پاورهای الکتروژن تک فاز را دارید.

هیتر برقی صنعتی

سخن آخر:

جت هیتر مرغداری یکی از انواع جت هیترهای عرضه شده توسط انعکاس است که به دلیل مزایای زیاد خود مانند به صرفه بودن میزان مصرف سوخت و قدرت و راندمان حرارتی بالا، استفاده گسترده ای دارد. در ادامه انواعی از بخاری صنعتی مرغداری با ویژگی های متفاوت مانند وجود یک قطعه جدید و یا سوخت مصرفی متفاوت و یا ظرفیت و ابعاد متناسب با نیاز شما معرفی شد. قبل از خرید هیتر مرغداری انعکاس می توانید از ویژگی هایی که نیاز است جت هیتر شما داشته باشد، مطلع شوید و بهترین نتیجه را بگیرید.

کد خبر: ۲۳۶٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha