۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
سرعت طوفان در زابل به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید

سرعت طوفان در زابل به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع طوفان و ریزگرد در منطقه سیستان ۷۳۳نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

به گزارش بازار، مجید محبی روز یکشنبه اظهار کرد: در پی موج جدید وزش باد در منطقه سیستان از ۱۹ مرداد تاکنون در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز ۷۳۳ نفر از مردم این منطقه‌ راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند که از این تعداد ۵۸نفر اکنون بستری هستند.

وی افزود: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم در این مدت بوده است.

به گفته مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان؛ وزش باد شدید تا بیشینه ۹۴ کیلومتر در ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۳ هزار متر کاهش داد. همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۳ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۲هزار متر کاهش داد.

محسن حیدری بیان کرد: در شمال استان تا چهارشنبه وزش باد شدید و گردوخاک، دربعضی ساعات طوفان گردوخاک پیش بینی می شود طی این مدت در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار و وزش بادنسبتا شدید تا شدید و گردوخاک رخ خواهد داد.

در اطلاعیه روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان آمده است: بنا بر تصمیم مدیریت بحران استانداری این استان با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع توفان گرد و خاک و افزایش ریزگردها برای فردا یکشنبه ۲۲ مرداد ماه، تمامی ادارات و بانک ها در پنج شهرستان منطقه سیستان بجز دستگاه های امدادی، درمانی و خدمات رسان تعطیل است.

کد خبر: ۲۳۶٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha