۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
بازدید هیات فنی ایران از ایستگاه آبسنجی بالادست رودخانه هیرمند در افغانستان
برای نخستین بار صورت گرفت؛

بازدید هیات فنی ایران از ایستگاه آبسنجی بالادست رودخانه هیرمند در افغانستان

معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: برای نخستین بار از زمان معاهده سال 1351 رودخانه هیرمند و تشکیل کمیساران آب این رودخانه، هیأت فنی جمهوری اسلامی ایران از محل ایستگاه آبسنجی دهراود بازدید کرد.

به گزارش بازار، محمد جوانبخت با اشاره به پذیرش درخواست کمیسار ایران برای بازدید از ایستگاه دهراود افزود: براساس معاهده، در مواقعی که تأمین حقابه کشورمان از سوی افغانستان صورت نمی‌پذیرد با درخواست طرف ایرانی، از ایستگاه دهراود بازدید می‌شود.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: هیات کارشناسی ایران پس از مشاهده میزان آب رودخانه درایستگاه آبسنجی دهراود، خواستار تحویل حقابه جمهوری اسلامی ایران شد و توافق شد در نشست‌های کمیته فنی درآینده نزدیک درخصوص نحوه تحویل حقابه تصمیم‌گیری شود.

جوانبخت اعلام کرد که در سنوات گذشته امکان بازدید کمیساران از ایستگاه دهراود فراهم نشده بود اما با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های دیپلماتیک وزارت امور خارجه، این امکان برای اولین بار فراهم شد و هیاتی متشکل از مدیرکل رودخانه‌های مرزی و آبهای مشترک وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان و معاون استاندار این استان از محل ایستگاه بازدید به عمل آوردند.

کد خبر: ۲۳۶٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha