۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
نصب ۵۰ دستگاه آشکارساز در گمرکات

نصب ۵۰ دستگاه آشکارساز در گمرکات

با توافق بین گمرک و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین و نصب ۵۰ دستگاه آشکارساز در راستای طرح تحول دیجیتال گمرک در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش بازار، گمرک و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تامین و نصب ۵۰ دستگاه آشکارساز در گمرکات توافق کردند. در نشست محمد رضوانی فر معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران و روح اله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، موافقتنامه تامین و نصب ۵۰ دستگاه آشکارساز (ایکس ری) طی دو سال آینده به امضا دو طرف رسید.

بر اساس این گزارش، رضوانی فر با بیان اینکه گمرک ایران طبق قانون ملزم به تجهیز گمرکات تجاری و مسافری خود به دستگاه‌های آشکارساز بوده و این یک نقشه راه قطعی و خدشه ناپذیر است افزود: پروژه گمرک دیجیتال را با کمک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در دو زمینه تامین آشکارسازها و سامانه جدید امور گمرکی در دستور کار داریم، بطوریکه در بحث گمرک دیجیتال، این پروژه تا حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

به گفته وی در حال حاضر روند تحقیق و توسعه این پروژه به اتمام رسیده و در حال اجرای طرح‌های آزمایشی و تکمیل فرایند آن قرار داریم.

در ادامه این دیدار رضوانی فر به دغدغه گمرک در خصوص ایمنی، سرعت، کیفیت تصویر و موارد فنی دستگاه‌های آشکارساز اشاره کرد و افزود: اولویت قطعی ما استفاده از ظرفیت داخلی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در حوزه فناوری، ابراز امیدواری کرد، روند تولید و پیاده سازی این دستگاه‌ها با همکاری بین دو مجموعه در زمان مقرر انجام شود.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران گفت: در حال حاضر در بخش چمدانی ۹ دستگاه ایکس ری خریداری شده و ۲۵ دستگاه نیز در تشریفات مناقصه قرار گرفته است.

رضوانی فر اضافه کرد: درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در خصوص نصب دستگاه‌های آشکارساز در رویه ریلی نیز در گمرکات اقدام نماییم.

بر اساس این گزارش، روح اله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم بر نقش گمرک دیجیتال و هوشمند در توسعه اقتصاد کشور تاکید و از ساخت ۱۷ دستگاه کنترلی و تجهیز پایانه‌های گمرکی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی در سال اول اشاره کرد.

دهقانی افزود: در ادامه همکاری دو طرف ساخت و بهره برداری از آشکارسازهای چمدانی نیز در دستور پیگیری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۲۳۶٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha