۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
سازوکار واردات خودروهای کارکرده؛ عدم محدودیت از نظر حجم موتور، قیمت و تعداد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد

سازوکار واردات خودروهای کارکرده؛ عدم محدودیت از نظر حجم موتور، قیمت و تعداد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال، تقریبا محدودیتی در حوزه حجم موتور، قیمت، تعداد و افراد واردکننده وجود ندارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، لطف اله سیاه کلی درباره آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، گفت: سه‌شنبه هفته گذشته نخستین جلسه من با افراد مسئول تدوین آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در وزارت صمت برگزار شد؛ پس از مطالعه آئین‌نامه و تبادل نظر در این زمینه، اصلاحاتی روی آئین نامه صورت گرفت و مقرر شد و در هفته آینده پس از بررسی مجدد مراحل تصویب طی شود، امیدوارم حداکثر تا دو هفته آینده این اتفاق خوب رخ دهد و مردم از سازوکار واردات خوروهای کارکرده مطلع شوند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی درباره شرایط واردات خودروهای کارکرده، توضیح داد: تاکنون در آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال، تقریبا محدودیتی در حوزه حجم موتور، قیمت، تعداد و افراد واردکننده وجود ندارد و افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند خودروهای کارکرده با عمر کمتر از پنج سال را وارد کنند.

وی اضافخه کرد: ممکن است بودجه ارزی موجب محدودیت در واردات شود که برای رفع این محدودیت مقرر شد جلسه‌ای با بانک مرکزی برگزار و مشکلات موجود در این زمینه رفع شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به راهکارهای رفع محدودیت ارزی برای واردات خودروهای کارکرده، گفت: چرا دولت باید ارز مورد نیاز واردات خودرو را تامین کند آن هم در شرایطی که با محدودیت روبه رو است؛ باید از ارز در اختیار مردم استفاده کرد به این معنا که ارز با منشا خارجی و ارز با منشا داخلی -موجود در منازل- یکی از منابع تامین ارز موردنیاز است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه واردات خودروهای کارکرده انگیزه‌ای مناسبی برای دارندگان ارز است که از ارز در اختیار خود استفاده کنند، تریح کرد: ارزی که در اختیار دولت است باید صرف امور زیربنایی و تولید شود و ارز در اختیار مردم نیز برای واردات خودرو به منظور تنظیم بازار به کار گرفته شود.

کد خبر: ۲۳۶٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha