۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
گردنه گویجه‌بئل جاده اهر- تبریز به بزرگراه ارتقا می‌یابد/ پیش‌بینی اعتبار ۳۸ میلیارد تومانی
مدیر ساخت و توسعه راه‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد

گردنه گویجه‌بئل جاده اهر- تبریز به بزرگراه ارتقا می‌یابد/ پیش‌بینی اعتبار ۳۸ میلیارد تومانی

تبریز- رستمی مهر مدیر ساخت و توسعه راه‌های آذربایجان‌شرقی از آغاز ارتقای گردنه‌ گویجه‌بئل اهر به بزرگراه خبر داد.

جعفرصادق رستمی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به آغاز عملیات اجرایی قطعه گویجه‌بئل بزرگراه اهر- تبریز اظهار داشت: احتمالاً از هفته آینده و نهایتاً تا پایان خردادماه، پروژه قطعه گویجه‌بئل تحویل پیمانکار می‌شود.

وی افزود: قطعه گویجه‌بئل ۳.۵ کیلومتر طول دارد و اعتبار این قطعه از مجموع پروژه بزرگراه اهر-تبریز تأمین می‌شود به لحاظ این‌که برای هر قطعه بودجه اختصاصی تعلق نمی‌یابد، به هر حال برای قطعه گویجه‌بئل ۳۸ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی در سال‌جاری کرده‌ایم.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های آذربایجان‌شرقی با ذکر این‌که قطعه گویجه‌بئل بزرگراه اهر-تبریز به شرکت توسعه منابع آب و انرژی از طریق مناقصه واگذار شده است، گفت: با تجهیز کارگاه، به احتمال قوی از تیرماه ارتقا قطعه گویجه‌بئل به بزرگراه شروع شود.

رستمی‌مهر با تاکید بر این‌که در قرارداد با پیمانکار برای تکمیل قطعه گویجه‌بئل، ۱۸ ماه فصل‌کاری تعیین شده است، بیان کرد: در اجرای یک پروژه راه‌سازی معمولاً زمانی که شرایط آب و هوایی مناسب باشد پروژه پیشرفت می‌کند و وقتی شرایط مناسب نباشد ناچاراً پروژه متوقف می‌شود، همان‌طور که اطلاع دارید از نظر شرایط جوی؛ آذربایجان‌شرقی فصل‌کاری محدودی دارد.

وی تأکید کرد: به هر حال بسیار علاقه‌مندیم تا قطعه گویجه‌بئل در بزرگراه اهر-تبریز را تا ۱۸ ماه فصل کاری به اتمام برسانیم، ولی در واقعیت احتمالاً بتوانیم این قطعه بزرگراهی را تا سال ۱۴۰۱ تکمیل کنیم.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های آذربایجان‌شرقی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که مجموع پروژه بزرگراه اهر-تبریز در چه شرایطی است گفت: بخش عمده‌ای از ساخت بزرگراه اهر-تبریز به پایان رسیده و تنها ۸.۵ کیلومتر باقی‌مانده است و در برنامه داریم تا امسال این پروژه بزرگراهی را تکمیل کنیم.

وی اضافه کرد: تمامی عوامل می‌تواند در به نتیجه رسیدن و یا ایجاد وقفه مؤثر باشد از جمله شرایط جوی، سرمای هوا، اعتبار و … در کنار این مسائل تکمیل بزرگراه اهر- تبریز از واجبات است.

کد خبر: ۲۳٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha