۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
بهینه‌سازی انرژی، موضوعی فرادستگاهی و نیازمند آسیب‌ شناسی است
مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت:

بهینه‌سازی انرژی، موضوعی فرادستگاهی و نیازمند آسیب‌ شناسی است

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، موضوع بهینه‌سازی و بهره‌وری انرژی را فرادستگاهی و فرابخشی برشمرد و گفت: بهینه‌سازی و بهره‌وری انرژی در کشور ما شرایط خوبی ندارد و نیازمند آسیب شناسی است.

به گزارش بازار، حسین آبنیکی امروز (شنبه) در نشست خبری افزود: مصرف انرژی در ایران، بیش از ۲ برابر میانگین مصرف جهانی و سه تا چهار برابر کشورهایی است که در زمینه بهینه‌سازی شرایط خوبی دارند.

وی با بیان اینکه خودروهای ایرانی ۲ برابر خودروهای مشابه مصرف دارند، یادآوری کرد: در حوزه ساختمان، برق و گاز هم وضعیت خوبی از نظر بهینه‌سازی نداریم، به طوری که بخاری‌ها ۲ برابر استاندارد مصرف می‌کنند و کولرهای آبی و گازی هم پرمصرف هستند. همچنین نیروگاه‌ها، صنایع کشاورزی و تبدیلی نیز مصرف انرژی بالایی دارند.

آبنیکی ادامه داد: همه نهادها و مردم درگیر موضوع بهینه‌سازی انرژی هستند. برخی بخش‌ها مانند وزارت نفت و وزارت نیرو در سمت تولید هستند و برخی مانند وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت و وزارت کشور نیز در سمت مصرف قرار دارند.

وی بیان داشت: در ۱۰ سال گذشته، در حوزه سیاستگذاری و اجرا در زمینه بهینه‌سازی اقداماتی انجام شده است که نیازمند آسیب‌شناسی است.

آبنیکی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه در حال حاضر در مجلس مراحل تصویب را می‌گذراند به برگزاری کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی ایران و اضافه کرد: قصد داریم جمع‌بندی مطالب مطرح‌شده در این همایش را در اختیار مجلس قرار دهیم، همچنین تلاش می شود از نظرات نخبگان در این زمینه در سیاستگذاری‌های کلان کشور استفاده شود.

وی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم در این رویداد فرصتی برای بیان برخی از تجربیات موفق بین‌المللی فراهم و راهکارهای گوناگون در زمینه سیاستگذاری، روش‌های به کار گرفته‌شده و تأمین مالی بیان شود و مجموعه‌های مرتبط از جمله اندیشکده‌ها و مراکز علمی و پژوهشی و بخش حکمرانی کشور حضور فعال داشته باشند.

کد خبر: ۲۳۶٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha