۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
بدهی آمریکایی‌ها برای اولین بار از مرز یک تریلیون دلار گذشت

بدهی آمریکایی‌ها برای اولین بار از مرز یک تریلیون دلار گذشت

گزارش فدرال رزرو آمریکا نشان می‌دهد که بدهی کارت‌های اعتباری برای اولین بار در تاریخ این کشور از یک تریلیون دلار عبور کرده است.

به گزارش بازار، بانک فدرال رزرو نیویورک روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که موجودی کارت‌های اعتباری در ایالات متحده در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۴۵ میلیارد دلار افزایش یافته که نشان می‌دهد این رقم برای اولین بار در تاریخ این کشور از یک تریلیون دلار عبور کرده است.

اقتصاددانان شعبه بانک مرکزی آمریکا در نیویورک با بیان اینکه نرخ معوقات بدهی اکنون به سطح قبل از شیوع کرونا بازگشته است، به این نکته اشاره کردند که طی دو فصل اخیر "به نظر می‌رسد که برخی تثبیت‌ها صورت گرفته است".

سایر بدهی‌ها که شامل کارت‌های اعتباری خرده‌فروشی و دیگر وام‌های مصرفی و همچنین وام‌های خودرو می‌شود به ترتیب ۱۵ و ۲۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.

گزارش فصلی نشان می‌دهد که مانده وام‌های دانشجویی با کاهش ۳۵ میلیارد دلاری به ۱.۵۷ تریلیون دلار رسیده، در حالی که مانده وام مسکن تا حد زیادی بدون تغییر در سطح ۱۲.۰۱ تریلیون دلار باقی مانده است.

بر اساس این گزارش، کل بدهی خانوارها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ با ۱۶ میلیارد دلار افزایش به ۱۷.۰۶ تریلیون دلار رسید.

این محققان نوشتند: علیرغم فشارهای زیادی که مصرف کنندگان آمریکایی در سال گذشته با آن مواجه بوده اند – افزایش نرخ بهره، فشارهای تورمی پس از همه گیری کرونا و ورشکستگی‌های اخیر بانکی - شواهد کمی از مشکلات مالی گسترده برای مصرف کنندگان وجود دارد.

گزارش جداگانه‌ای از فدرال رزرو آمریکا نشان داد که نرخ بهره برای کارت‌های اعتباری در ماه می‌به رکورد ۲۲.۲ درصد رسیده است.

داده‌های فدرال رزرو نشان می‌دهد که بیش از ۷۰ میلیون حساب کارت اعتباری جدید از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا افتتاح شده است.

کارشناسان مالی بر این باورند که بدهی‌ها تا حدی همچنان انباشته خواهند شد، زیرا تورم بالا خانوارها را مجبور کرده است که برای پوشش هزینه‌ها بیشتر به کارت‌های اعتباری خود تکیه کنند.

کد خبر: ۲۳۶٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha