۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
۳۷ هزار کرمانی برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند
مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان:

۳۷ هزار کرمانی برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند

کرمان - مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان از ثبت نام ۳۷ هزار کرمانی برای طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی حاجی زاده ظهر چهارشنبه در نخستین جلسه شورای مسکن استان با اشاره به انجام دو مرحله ثبت برای طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمان اظهار کرد: در مجموع ۳۷ هزار نفر در کل استان برای این طرح ثبت نام کرده اند که اینکه ۳۴ هزار از شمال و سه هزار و ۵۰۰ نفر هم از جنوب استان کرمان هستند.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ هزار و ۳۵۷ واحد سهمیه شمال استان کرمان زمین برای هشت هزار و ۷۹۴ واحد تامین شده است، افزود: از این تعداد برای دو هزار و ۲۷۲ واحد هم قرارداد با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شده است.

حاجی زاده گفت: در طرح اقدام ملی مسکن شمال استان کرمان برای ۲۲ هزار واحد نیاز به زمین داریم.

استاندار کرمان هم در این جلسه با اشاره به اینکه شرایط دولت و توان مالی مردم باید در ساخت مسکن مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: در سطح استان کرمان فقط در شهرهای کرمان، سیرجان و رفسنجان با مشکل تامین زمین مواجه هستیم.

محمدجواد فدایی با اشاره به تامین زمین مورد نیاز برای هشت هزار و ۷۹۴ واحد افزود: برای شش هزار و ۵۶۳ واحد دیگر به ۱۵۰ هکتار زمین نیاز است.

وی با اشاره به وجود زمین های خالی در مرکز شهر کرمان اظهار کرد: باید از این ظرفیت برای ساخت مسکن بهره بگیریم چرا که زیرساخت های لازم برای مسکن در این مناطق وجود دارد.

شهردار کرمان هم در این جلسه با انتقاد از توسعه شهر کرمان اظهار کرد: باید از توسعه بیش از حد مرکز استان کرمان جلوگیری شود چرا که این امر به صلاح نیست.

سید مهران عالم زاده با بیان این مطلب که هزینه ها با ساخت مسکن در اطراف شهر افزایش پیدا می کند، گفت: شهرداری امکان خدمت رسانی به این مناطق را ندارد.

کد خبر: ۲۳٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha