۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
استفاده از هزار و ۹۰ کیلوگرم فولاد در ساخت خودروهای سواری

استفاده از هزار و ۹۰ کیلوگرم فولاد در ساخت خودروهای سواری

­عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: در ساخت بدنه انواع خودروهای سواری از هزار و ۹۰ کیلوگرم ورق تولید داخل استفاده می‌شود.

به گزارش بازار، سیدرضا شهرستانی گفت: در ساخت بدنه خودروها در دنیا، انواع ورق‌های فولادی، در بدنه برخی خودروها از آلومینیوم و در برخی هم فیبرکربنی استفاده می‌شود، اما در خودروهای ایرانی فقط ورق‌های گالوانیزه استفاده می‌شود که از ورق سیاه است.

وی با اشاره به ضخامت ورق فولادی خودرو، افزود: خودروهای داخلی طوری طراحی می‌شوند که در تصادفات، صدمه‌ای به سرنشینان وارد نشود.

شهرستانی در ادامه اضافه کرد: این ورق‌ها که ۸۰ تا یک متر عرض دارند در گذشته از خارج وارد می‌شد، اما اکنون توانسته ایم در تولید آن خودکفا شویم؛ این ورق‌های تولیدی در داخل از لحاظ قیمتی بسیار به صرفه‌تر از ورق‌های وارداتی است و حداقل ۳۰ درصد ارزاتر از مشابه خارجی تمام می‌شود.

عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تشریح کرد: ضخامتی که در ورق‌های خودرویی مورد استفاده قرار می‌گیرد از ۰/۴ میلی متر تا ۲ میلی متر است، اما نمی‌توان یک ضخامت حداقلی در خودرو داشت، زیرا ضخامت بدنه و ایمنی خودرو ملاک آزمون نهایی است از این رو خودروسازان از همان ابتدای تهیه مواد اولیه سعی می‌کنند با کنترل کیفیت، محصولی مورد تایید را تولید کنند.

وی با بیان اینکه در خودروهای شاسی بلند از هزار و ۳۶۰ کیلوگرم فولاد استفاده می‌شود، گفت: فولاد تنها در بدنه خودرو استفاده نمی‌شود، بلکه در شاسی ها، ترمزها، اگزوز، سقف و موتور استفاده می‌شود.

کد خبر: ۲۳۶٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha