۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
صدور انفجاری مجوزها، اعتبار اصناف در خطر است| ۶۰۵ هزار مجوز ظرف دو ماه؛ ۳۲ مجوز برای یک پلاک!
انتقاد هیات رییسه اتاق تهران از سامانه نوین اصناف

صدور انفجاری مجوزها، اعتبار اصناف در خطر است| ۶۰۵ هزار مجوز ظرف دو ماه؛ ۳۲ مجوز برای یک پلاک!

رییس اتاق اصناف تهران گفت: جواز کسب در اصناف پشتوانه معنوی ومعرفتی دارد و صدور انجاری مجوزها این اعتبارات را از بین می برد.

به گزارش بازار، حمید رضا رستگار رییس اتاق اصناف تهران گفت: صدور مجوزها در سامانه ظرف دو ماه به بیش از ۶۲۰ هزار رسیده که بزرگترین ضعف آن ندیده گرفتن سه موضوع تعهد، تخصص و صانون نظام صنفی را در نظر گرفته نشده است.

وی در مراسم تقدیر از خبرنگاران افزود: در برخی از مجوزهای صادر شده، افراد مستقیم با جان افراد سرو کار دارند، که باید بسیار محتاط بود.

رستگار افزود: ما هیچ انتظار فراقانونی نداریم و قانون نظام صنفی کشور نیز یک شبه شکل نگرفته لذا ارجاع و بازگشت و توجه به این قانون حداقل انتظاری است اتحادیه ها و اصناف دارند.

محمد رضا فرجی نایب رییس اتاق اصناف تهران هم در این باره با بیان این که از طریق اتحادیه و اصناف سالانه حدود یک میلیون مجوز تمدید و صادر می شده، گفت: بر اساس اخیرین امار ثبت شده در درختواره کسب وکار ظرف دوماه تعداد مجوزها از ۱۵۰۰۰ به ۶۲۲۰۰۰ مجوز رسیده و ۱۸۸ هزار درخواست نیز در دست بررسی است که احراز هویت آنها در برخی موارد به درستی صورت نگرفته است و از نظر من درگاه ملی مجوزها با این شیوه دچار اشتباه استراتژیک شده است.

وی افزود: در یک هفته اخیر صدور مجوزها با رشد انفجاری صورت گرفته در حالی که روند صدور مجوز بدون احراز و تطابق با آیین نامه های اتحادیه ها کاری اشتباه بوده و نباید از اصناف توقع نظارت پسینی در این باره داشت.

وی با هشدار جدی نسبت به عواقب تصمیمات صورت گرفته در درگاه ملی صدور مجوزها گفت: برای یک مکان و کد پستی بیش از ۳۲ مجوز کسب و کار صادر شده که امیدواریم تمام این کارها اقدامات سهوی باشد.

فرجی با بیان این که باید نگران سو استفاده از این مجوزها در محاکم قضایی، تجارت و ... بود؛ افزود: به رغم وجود باگ ها و مشکلات اساسی در سامانه صدور مجوزها، برای صدور مجوز ها هنوز برای اصناف تهران آپشنی برای نظارت پیشینی در نظر گرفته نشده است و ادامه این روند نمی تواند از لحاظ امنیتی و سیاسی برای کشور و دولت جذاب باشد و به جای آمار اشتغال باید به فکر ایجاد اشتغال پایدار و موثر بود.

همچنین در این مراسم احمد ابوالحسنی نائب رئیس اول اتاق اصناف با بیان این که ما با قانون مشکلی نداریم اما به نحوه اجرای آن ایراد می گیریم، گفت: اصناف جزو مظلوم ترین اقشار جامعه هستند و در بسیاری از تصمیم گیری ها و قانون گذاری ها نقشی ندارند و ما تلاش خواهیم کرد در دوره جدید و با کمک رسانه ها صدای اصناف باشیم.

کد خبر: ۲۳۶٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha