قوانین تسهیلگر برای ترخیص ماشین‌آلات خطوط تولید کارآمد نیست
رئیس اتاق بوشهر:

قوانین تسهیلگر برای ترخیص ماشین‌آلات خطوط تولید کارآمد نیست

رئیس اتاق بوشهر می‌گوید: باوجود اجرای قانون ترخیص ۹۰ درصدی برخی کالاها بدون تخصیص ارز از گمرکات، امکان ترخیص ماشین‌آلات و ملزومات خطوط تولید به دلیل یکپارچگی وجود ندارد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، خورشید گزدرازی رئیس بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر، گفت: با توجه به طولانی شدن فرآیند خرید ارز پس از تخصیص آن به علت عدم ارائه از سوی بانک مرکزی و متعاقب آن از سوی بانک عامل، ترخیص بسیاری از مواد اولیه و ماشین‌آلات خطوط تولید و ملزومات اساسی فعالیت‌های تولیدی و بازرگانی با مشکل اساسی مواجه شده است.

گزدرازی در شصت و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر، افزود: باوجود امکان ترخیص ۹۰ درصدی برخی از کالاها بدون تخصیص ارز از گمرکات، امکان تفکیک ۹۰ درصدی بسیاری از ماشین‌آلات، ملزومات و ادوات تولیدی به علت یکپارچه بودن آن‌ها میسر نیست و در عمل تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی ناکارآمد می‌گردد.

گزدرازی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری پیرامون شعار سال، اظهار کرد: معطل ماندن ماشین‌آلات و ملزومات تولید برای تخصیص ارز و ترخیص، در تعارض با شعار سال بوده و موجبات ضرر و زیان و خسران و درنهایت موجب وارد آمدن لطمات جبران‌ناپذیر به فضای کسب‌وکار می‌شود.

رئیس اتاق بوشهر تصریح کرد: در همین راستا پیشنهاد می‌شود که ماشین‌آلات خطوط تولید به‌صورت مستقیم و یا ادوات که به‌صورت غیرمستقیم به تولید منجر می‌شود با ارائه پروانه بهره‌برداری و یا قرارداد منعقده فی‌مابین تولیدکننده با شریک تجاری خود به‌صورت ۱۰۰ درصدی با اخذ تعهد مبنی بر خرید ارز از گمرکات ترخیص شوند.

کد خبر: ۲۳۶٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha