تصویب اساسنامه «سازمان نظام مشاوره مدیریت» باید پیگیری شود
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

تصویب اساسنامه «سازمان نظام مشاوره مدیریت» باید پیگیری شود

رئیس اتاق ایران در نشست با هیات‌مدیره فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب‌وکار از لزوم پیگیری تشکیل «سازمان نظام مشاوره مدیریت»، موضوع ماده ۱۷ قانون بهبود محیط کسب‌وکار سخن گفت.

به گزارش بازار، رئیس اتاق ایران با تاکید بر لزوم پیگیری تصویب اساسنامه «سازمان نظام مشاوره مدیریت» موضوع ماده ۱۷ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، گفت: بر اساس تکلیف قانونی که برعهده تشکل‌های اقتصادی ذی‌ربط و اتاق‌ها گذاشته شده، لازم است اساسنامه این سازمان، تهیه شود تا در فرآیند تصویب قرار بگیرد.

حسین سلاح‌ورزی در نشست با هیات‌مدیره فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب‌وکار، با بیان اینکه اتاق ایران در این دوره با همکاری و هم‌گرایی می‌تواند در روند بهبود محیط کسب‌وکار، مؤثر باشد، افزود: آنچه امروز شاهد هستیم ناشی از مشکلات مدیریتی است که منجر به پایین بودن سطح بهره‌وری شده است. هرچند در این سال‌ها قدم‌های خوبی برداشته شده تا از این جنبه شرایط کسب‌وکارها را بهبود ببخشیم؛ اما همچنان تا نقطه ایده‌آل فاصله داریم.

رئیس اتاق ایران از لزوم ساماندهی تشکل‌ها و تلاش برای سرعت بخشیدن به این روند، سخن گفت و افزود: این فدراسیون می‌تواند برای اصلاح ساختار درونی اتاق ایران و اتاق‌های استانی نیز بسیار مؤثر باشد تا به کمک آن روند ساماندهی و نظم بخشیدن به فعالیت‌های ارکان مختلف اتاق از جمله تشکل‌ها را مدیریت کنیم.

به اعتقاد سلاح‌ورزی در تقسیم کار ملی مأموریت‌هایی برای بخش خصوصی تعریف شده است که در این بخش نیز فدراسیون نقش مهمی دارد. نفش‌آفرینی در روند احیای واحدهای اقتصادی تعطیل شده، برنامه دیگری است که باید در آن به کمک دولت برویم تا از مسیر منحرف نشود. در اینجا هم فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب‌وکار می‌تواند اثرگذار باشد.

در ادامه، محمدرضا بهرامن، نایب‌رئیس اتاق ایران ریشه تحول در کسب‌وکارها را منوط به رویکردها و تفکرات مدیریتی دانست و تصریح کرد: در مسیر توسعه به تحول در مدیریت نیاز داریم و نسبت به این اصل باور داریم. بخش خصوصی برای رشد باید توجه جدی به اصل مدیریت داشته باشد و فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب‌وکار در این قالب بسیار مؤثر خواهد بود.

پیام باقری، نایب‌رئیس اتاق ایران نیز یکی از نقاط ضعف کشور را مباحث مدیریتی عنوان کرد و گفت: یکی از نقدهای بخش خصوصی نسبت به دولت‌ها به همین حوزه برمی‌گردد، البته عملکرد مدیریتی کسب‌وکارها هم دچار ضعف‌های جدی است و بدین‌ترتیب می‌توان گفت که این فدراسیون مأموریت‌های بسیار سختی بر دوش دارد.

بر اساس اظهارات او تعامل و همفکری بین فدراسیون‌ها، تشکل‌ها و اتاق‌های سراسر کشور مؤثر بوده و باید پیگیری شود.

جواد زمانی، معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران به قابلیت این فدراسیون اشاره کرد و گفت: دانش و اندوخته اعضای فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب‌وکار به حدی است که باید از آن در پروژه‌های مطالعاتی مرکز پژوهش‌های اتاق ایران در مسیر بهبود کسب‌وکارها استفاده کرد. همچنین باید از ظرفیت‌های فدراسیون در روند قانون‌گذاری‌ها در ارتباط مؤثر با مرکز پژوهش‌های مجلس نیز بهره ببریم.

در ادامه نشست، فعالیت‌ها و اقدامات فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب‌وکار مورد توجه قرار گرفت. اعضای این فدراسیون پیش از این برای ۲۰ سال در قالب کانون فعالیت کرده و به تازگی با توجه به تکلیف قانونی برای ساماندهی تشکل‌ها و ایجاد فدراسیون‌ها و کنفدراسیون‌ها به دنبال موافقت اتاق ایران، فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب‌وکار شکل گرفت.

در حال حاضر ۱۹ تشکل عضو فدراسیون هستند که در حوزه‌های مدیریت، اقتصاد، سرمایه‌گذاری و غیره فعالیت می‌کنند. این فدراسیون فراتخصصی بوده و قابلیت خدمات‌دهی به همه بخش‌ها را دارد، همچنین با تعریف ساختار جدید، ظرفیت‌های بیشتری در اختیار اعضا قرار گرفته که از جمله امکان ارائه خدمت در بحث قانون‌گذاری، امور آموزشی، مشاوره‌ای و غیره است.

کد خبر: ۲۳۵٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha