۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
حجم مبادلات تجاری بین دو کشور باید به ۲ میلیارد دلار افزایش پیدا کند
رئیس مجلس ویتنام:

حجم مبادلات تجاری بین دو کشور باید به ۲ میلیارد دلار افزایش پیدا کند

رئیس مجلس ویتنام با تأکید بر افزایش حجم تبادلات تجاری بین ایران و ویتنام تا ۲ میلیارد دلار، تصریح کرد: با امضای توافقنامه ها و اسناد همکاری میان دو کشور سطح روابط ایران و ویتنام ارتقاء خواهد یافت.

به گزارش بازار، وونگ دین هوئه رئیس مجلس ویتنام در نشست خبری مشترک با محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشور زیبای ایران، عنوان کرد: به نمایندگی از دولت و مجلس ویتنام، همراه با هیاتی پارلمانی به ایران سفر کردیم و این حضور به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و ویتنام است.

رئیس مجلس ویتنام تصریح کرد: اینجانب و رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت وگوی سازنده و موفقیت آمیزی داشتیم و در خصوص موضوعات مختلف سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، بانکی و همکاری در مجامع و نشست های چندجانبه دو طرف تاکید داشتیم که همکاری های دو کشور در گذشته خوب بوده است و امیدواریم بتوانیم در آینده ای نزدیک همکاری میان شهرها، تجار و تبادل کالا میان دو کشور را ارتقاء دهیم تا حجم مبادلات دو کشور به ۲ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: همکاری بین دو کشور در حوزه های فرهنگی، آموزشی، هنری، پژوهشی باید ارتقا پیدا کند و گفت وگو صورت گرفت تا در زمینه نانوتکنولوژی، جذب گردشگر و همچنین تسریع در صدور روادید و برقراری خط پرواز مستقیم بین ایران و ویتنام اقدامات لازم انجام شود.

وونگ دین هوئه اضافه کرد: همچنین توافق شد تفاهم نامه مشترک پارلمانی به عنوان اولین توافق نامه میان پارلمان های ایران و ویتنام امضا شود تا از این طریق کمیسیون های تخصصی پارلمانی، گروه های دوستی، نمایندگان جوان و بانوان نماینده دو کشور همکاری داشته باشند تا از تجربیات یکدیگر در زمینه های قانونگذاری و نحوه نظارت بر قوانین بهره ببرند.

رئیس مجلس ویتنام اظهار کرد: همچنین توافق شد نقش پارلمان های دو کشور در تقویت شرکت های خصوصی بین ایران و ویتنام پررنگ تر شود تا فعالیت بخش خصوصی در دو کشور گسترش یابد.

وی اضافه کرد: همچنین توافق شد در مجامع بین المللی مانند شورای پارلمانی آسیایی و اتحادیه بین المللی پارلمان ها IPU، سازمان ملل و جنبش عدم تعهد دو کشور با یکدیگر همکاری کنند و این همکاری ها در راستای برقراری صلح و دوستی در منطقه و جهان خواهد بود.

وی تصریح کرد: معتقدم که توافق نامه ها و اسنادی که در این سفر قرار است به امضا برسد که در زمینه قضائی، ورزشی، بهداشتی، کشاورزی، همکاری بین شهرها و شرکت ها است و موجب گسترش روابط بین دو کشور و مجالس ایران و ویتنام خواهد بود.

وونگ دین هوئه خطاب به دکتر قالیباف عنوان کرد: ما از رئیس مجلس ایران دعوت کردیم تا به ویتنام سفر کند و در این فرصت نمایندگان نیز در نهمین نشست پارلمانی جوانان جهان شرکت کنند.

کد خبر: ۲۳۵٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha