۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
اصلاحیه بودجه ۱۴۰۲؛ قیر به قیمت روز در بورس کالا فروخته می‌شود

اصلاحیه بودجه ۱۴۰۲؛ قیر به قیمت روز در بورس کالا فروخته می‌شود

دولت در لایحه دوفوریتی اصلاح قانون بودجه پیشنهاد کرد مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) به‌جای آنکه به مبلغ هر تُن ۷۵ میلیون عرضه شود، «به قیمت روز در بورس کالا» به فروش برسد.

به گزارش بازار، بر اساس بند (ک) تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، وزارت نفت ملکف است در سال جاری نسبت به فروش مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) از محل تحویل نفت خام (مازاد بر منابع) به پالایشگاه‌ها به مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد ریال با احتساب هر تُن مواد اولیه به مبلغ ۷۵ میلیون ریال اقدام و درآمد حاصله را به ردیف درآمدی ۲۱۰۱۱۵ جدول شماره ۵ این قانون واریز کرده و معادل آن را به‌صورت ۱۰۰ درصد با ارقام و اهداف مشخص در اختیار وزارتخانه‌های راه، کشور، صمت، جهاد و آموزش و پرورش و همچنین بنیاد مسکن و بسیج سازندگی قرار دهد.

در ماده ۲ لایحه اصلاحی دولت پیشنهاد شده عبارت «با احتساب هر تُن مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) به مبلغ ۷۵ میلیون» در بند مذکور، به عبارت «به قیمت روز در بورس کالا» تغییر یابد.

همچنین دولت در ماده ۱۹ لایحه دوفوریتی اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۲ پیشنهاد کرد عبارت «نرخ تبدیل ارز حاصل از فروش نفت نیرهای مسلح با نرخ ارز صادرای کالای دوم محاسبه می‌شود»، از بخش توضیحات ذیل جدول شماره (۲۱) حذف شود.

کد خبر: ۲۳۵٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha