۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
کاهش ۵ واحد درصد، سهم کمک های دولت به صندوق های بازنشستگی تا پایان برنامه هفتم

کاهش ۵ واحد درصد، سهم کمک های دولت به صندوق های بازنشستگی تا پایان برنامه هفتم

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گفت: این کمیسیون قوه قضائیه را مکلف کرد تا همه مزایده ها را از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و یا همان (ستاد) و یا سکوهای بازار سرمایه، برگزار کند.

به گزارش بازار، محمدرضا دشتی اردکانی با اشاره مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه هوشمندسازی و دولت الکترونیک گفت: کمیسیون پیرو مصوبات اخیر خود جلوی نا به سامانی سکوهای فعال در حوزه فضای مجازی گرفت تا فعالیت سکوهای فضای مجازی انضباط لازم را پیدا کنند.

وی ادامه داد: از این رو کمیسیون مرکز ملی فضای مجازی را ملزم کرد تا سند سیاست ها و الزامات تنظیم گری سکوهای فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال را ظرف ۳ ماه مصوب کرده و به تصویب شورای ملی فضای مجازی برساند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کمیسیون تلفیق مصوب کرد که فرماندهی امنیت فضای مجازی و راهبری آن برعهده مرکز ملی فضای مجازی باشد، تاکید کرد: براساس سند فوق باید نظام پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی توسط مرکز ملی فضای مجازی تهیه شود.

دشتی اردکانی ادامه داد : همچنین کمیسیون تلفیق دستگاه‌ها را مکلف کرد تا تمام اطلاعات پایگاه‌های خود را به زیرساخت‌های یکپارچه ابری متصل کنند.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: همچنین کمیسیون قوه قضائیه را مکلف کرد تا همه مزایده هایی که براساس احکام شعب، اجرای احکام و یا دوایر، اجاره ثبت و یا تسویه امور ورشکستی انجام می‌شود را از طریق مزایده در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و یا همان (ستاد) و یا از طریق سکوهای بازار سرمایه، برگزار کند.

دشتی اردکانی تاکید کرد: همچنین کمیسیون در مصوبه دیگری دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرد تا سالانه ۲۰ درصد از خدمات دستگاه خودشان را به صورت برخط و هوشمند بر روی پایگاه اطلاعات و داده به مردم ارائه کنند، به نحوی که تا پایان برنامه ۵۰ درصد اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال و صد درصد اشخاص حقوقی بتوانند تمام خدمات خودشان را از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند دولت دریافت کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین کمیسیون مصوب کرد تا دستگاه‌ها در طول اجرای قانون برنامه هفتم توسعه مجاز به ایجاد سامانه جدید در سطح ملی نباشند.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به ورود کمیسیون به فصل مربوط به صندوق های بازنشستگی در لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: در این بخش کمیسیون مصوب کرد که دولت سالیانه به گونه‌ای عمل کند تا یک واحد درصد از سهم پرداختی و حمایتی اش از کل بودجه عمومی کشور برای صندوق های بازنشستگی کاهش پیدا کند، تا ما تا پایان برنامه پنجساله هفتم توسعه بتوانیم ۵ واحد درصد، سهم کمک های دولت ها به صندوق های بازنشستگی را کاهش دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: همچنین کمیسیون تلاش می کند تا از طرق مختلف مشکلات صندوق های بازنشستگی را برطرف کند.

کد خبر: ۲۳۵٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha