۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۸
عضویت در پیمان شانگهای راهی برای عبور از تحریم‌های غرب
ماینده مردم پلدختر در مجلس مطرح کرد

عضویت در پیمان شانگهای راهی برای عبور از تحریم‌های غرب

ماینده مردم پلدختر در مجلس گفت: عضویت در سازمان همکاری شانگهای و گسترش مبادلات تجاری و استفاده از پول واحد توسط این کشورها راهی برای عبور از تحریم‌های غرب است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، سید حمیدرضا کاظمی؛ نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: عضویت ما در پیمان شانگهای راهی برای عبور از تحریم‌های غرب به شمار می‌رود.

وی افزود: کشورهای عضو پیمان شانگهای نیمی از جمعیت جهان و بخش قابل توجهی از اقتصاد جهان را در اختیار دارند که گسترش مبادلات تجاری ما با این کشورها برای بهبود تراز تجاری می‌تواند اثرگذار باشد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استفاده از پول واحد سازمان همکاری شانگهای اقدامی مهم در مسیر خنثی‌سازی و بی‌اثر کردن تحریم دلار توسط آمریکا علیه کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران است.

کاظمی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا از دلار به عنوان اهرمی سیاسی علیه کشورهای آزادی‌خواه استفاده می‌کند؛ به نحوی که با تحریم دلاری آن‌ها را در مبادلات تجاری با چالش‌های جدی مواجه می‌سازد.

وی افزود: بسیاری از کشورها در مناطق مختلف جهان حتی آمریکای جنوبی و اروپا به امضای پیمان‌های پولی دوجانبه آورده‌اند تا اثر دلار بر اقتصاد کشورهای خود را کاهش دهند؛ به همین دلیل ضروری است تا ما نیز برای خنثی‌سازی تحریم‌ها در همین مسیر گام برداریم.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: می‌توانیم با استفاده از پول واحد سازمان همکاری شانگهای و انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه با کشورهای عضو، گام بلندی در این مسیر برداریم؛ به ویژه اینکه کشورهایی با اقتصاد بزرگ و توسعه‌یافته همچون چین و روسیه در این پیمان عضویت دارند و ما می‌توانیم با گسترش مبادلات با این کشورها نیازهای تجاری خود را تامین کنیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: ما با صادرات انرژی و محصولات پتروشیمی و همچنین محصولات کشاورزی می‌توانیم نیاز کشورهای عضو پیمان شانگهای را به خوبی تامین کنیم.

کد خبر: ۲۳۵٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha