گسترش صنایع خلاق به تحقق توسعه کمک می‌کند
رئیس اتاق کرمان:

گسترش صنایع خلاق به تحقق توسعه کمک می‌کند

رئیس اتاق کرمان گفت: ممکن است صنایع خلاق برای برخی مفهوم جدیدی باشد؛ اما این صنایع می‌توانند به تحقق توسعه و استفاده بهتر از ظرفیت‌ها کمک کنند.

به گزراش بازار، سید مهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، گفت: فکر، ایده، فرهنگ، هنر و علاقه، مواد اولیه صنایع خلاق هستند به همین دلیل باید در استان کرمان برای ایجاد اشتغال و ارزش‌افزوده بالا توجه بیشتری به این حوزه شود.

طبیب‌زاده، در هشتاد و هفتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی ظرفیت‌های استان در حوزه صنایع خلاق، افزود: در نشست‌های پیش جلسه شورای گفت‌وگو ساعت‌ها در رابطه با ظرفیت‌های استان و بررسی نمونه‌های موفق خارجی در زمینه صنایع خلاق بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و نتیجه آن شد که عوامل اصلی رشد صنایع خلاق، در کرمان وجود دارند و می‌توان به اهداف بزرگی در این حوزه دست یافت.

طبیب زاده، تصریح کرد: صنایع‌دستی استان کرمان باوجود جایگاه مطلوب، نتوانسته نقش مؤثری در انتقال فرهنگ و همچنین صادرات استان ایفا کند درحالی‌که با همراهی صنایع خلاق با این حوزه می‌توان صنایع‌دستی را به جایگاهی بهتر از قبل ارتقا داد.

رئیس اتاق کرمان بیان کرد: ظرفیت ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیل‌ها و بانوان در استان کرمان کم و از سوی دیگر میزان درصد بیکاری در این دو گروه زیاد است که با پرداختن به حوزه صنایع خلاق می‌توان بخشی از این بیکاری را جبران کرد.

وی از اعلام آمادگی اتاق کرمان برای تلاش و همکاری به‌منظور فراهم کردن زمینه‌های بروز علایق، میراث و فرهنگ در حوزه صنایع خلاق خبر داد.

طبیب زاده، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارزیابی‌های اخیر فضای کسب‌وکار در استان کرمان گفت: خوشبختانه نگرش جدیدی ایجاد شده و رشد فضای کسب‌وکار از صحبت‌های فعالان اقتصادی مشهود است.

مرکز مشاوره صنایع خلاق راه‌اندازی شود
در ادامه این نشست، استاندار کرمان با اشاره به اینکه امکان استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان فراهم شده است، گفت: باید مرکز مشاوره در حوزه صنایع خلاق برای مشورت دادن به جوان‌ها راه‌اندازی شود.

محمدمهدی فداکار، با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت جوانان استان برای توسعه صنایع خلاق استفاده کرد، افزود: صنایع خلاق به‌عنوان یک صنعت نوپا با موانعی روبروست، اما سرمایه‌گذاری در صنایع خلاق و تعریف کردن منابع برای برخی کارها در حال انجام است که به دلیل عدم اطلاع‌رسانی‌های مناسب، گمان می‌شود فعالیتی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: استفاده از قانون جهش تولید دانش‌بنیان با توجه به ایجاد معافیت مالیاتی برای شرکت‌های بزرگ استان فرصت مناسبی برای توسعه صنایع خلاق است و باید از ظرفیت شرکت‌های بزرگ برای انجام سرمایه‌گذاری‌ها و تعریف پروژه‌ها در این حوزه استفاده کرد.

فداکار، در بخش دیگری افزود: تالار فرهنگ و هنر کرمان به‌عنوان یک ساختار غیردولتی به موسسه غیردولتی واگذار شده که فضای چند هزار متری آن برای انجام فعالیت‌های نمایشگاهی در حوزه فرهنگ، هنر و صنایع خلاق بسیار مناسب است.

در این نشست گزارش‌هایی با موضوع نمونه موفق صنعت انیمیشن، ضرورت و اهمیت توجه به صنایع خلاق در استان، بررسی صنایع خلاق و توسعه پایدار مسیر بایدها و نبایدها، ارائه مدل تأمین مالی صنایع خلاق و ارائه مدل‌های موفق در این حوزه ارائه شد.

همچنین در پایان این نشست تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین اتاق کرمان، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و اداره کل آموزش‌وپرورش کرمان با هدف توسعه و ترویج مهارت در بین دانش آموزان مدرسه تیزهوشان به امضا رسید.

کد خبر: ۲۳۵٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha