۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
رشد ترانزیت کالا در ۴ ماه نخست سال
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

رشد ترانزیت کالا در ۴ ماه نخست سال

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس نتایج پایش عملکرد ترانزیت، تا پایان تیر مجموعا ۴ میلیون و ۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی از قلمروی کشور ترانزیت شده است.

به گزارش بازار، شهریار افندی زاده افزود: مقایسه آماری عملکرد ترانزیت در تیر سال جاری با مدت مشابه سال قبل و سنوات پیشین، حاکی از روند رو به رشد این شاخص عملکردی است. به نحوی که در این ماه، مجموع عملکرد ترانزیت غیرنفتی و نفتی بخش‌های جاده‌ای و ریلی به یک میلیون و ۶۶ هزار و ۵۰۰ رسید، که نسبت به تیر پارسال، افزایش ۳۳ درصدی در این حوزه محقق شد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های فعلی زیرساخت‌ها و امکانات در بخش حمل و نقل کشور، اعم از پایانه‌های مرزی جاده‌ای و ریلی، بنادر، ناوگان و سایر تأسیسات ترانزیتی و همچنین سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات حاکمیتی و مدیریتی، ظرفیت سازی مناسبی برای ثبت عملکردهای ماهیانه به مراتب بالاتر تا پایان سال جاری در بخش حمل‌ونقل و به عبارت بهتر، در طرف عرضه خدمات ترانزیت فراهم شده است.

وی افزود با توجه به افق روشنی که از تجارت کشور به ویژه با کشورهای همسایه و منطقه و نیز اعضای سازمان‌ها و برنامه‌های همکاری اقتصادی نظیر شانگهای، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اکو، از سوی نهادها، بخش‌ها و دستگاه‌های ذیربط در طرف تقاضای ترانزیت ترسیم شده است، وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه، به عنوان عهده دار طرف عرضه و ارائه دهنده خدمات، به نحو شایسته‌ای تقاضاهای موجود و بالقوه را برآورده خواهد ساخت.

کد خبر: ۲۳۵٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha