۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
تعدد قوانین و بخشنامه‌ها موجب سردرگرمی سرمایه‌گذاران می‌شود
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین:

تعدد قوانین و بخشنامه‌ها موجب سردرگرمی سرمایه‌گذاران می‌شود

قزوین - مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: تعدد قوانین و بخشنامه ها در خصوص یک موضوع و همچنین بخشی نگری دستگاه‌های اجرایی موجب سردرگمی سرمایه‌گذاران می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مرتضی علیخانی گفت: بهتر است دستگاه های اجرایی در راستای سهولت در جذب سرمایه گذاری در مورد قوانین و بخشنامه های مرتبط با یک موضوع به اجماع نظر و هماهنگی لازم برسند.

وی ادامه داد: اگر هماهنگی لازم بین دستگاه ها در خصوص بخشنامه ها و قوانین وجود نداشته باشد ممکن است در استعلام های اولیه به یک سرمایه گذار مجوز داده شود اما در ادامه کار، موانع قانونی اجازه فعالیت به وی ندهد.

وی با بیان اینکه باید شرایط را برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران تسهیل کرده و در این راستا قوانین را به سود سرمایه گذار تفسیر کنیم، افزود: گاهی اوقات با سخت گیری های بی مورد و بخشی نگری و کاغذبازی های اداری و طولانی کردن فرآیند استعلام ها، در حوزه سرمایه گذاری تحریم داخلی اعمال می کنیم که باید این رویه تغییر پیدا کند.

علیخانی اظهار داشت: باید همه دستگاه های ذیربط استعلام های مربوط به درخواست سرمایه گذاران در پنجره واحد سرمایه گذاری را در فرصت تعیین شده اعلام کنند در غیر این صورت تخلف کرده و با آنها برخورد می شود.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین در ادامه با اشاره به طرح درخواست یک سرمایه گذار برای ایجاد گلخانه در باغستان سنتی قزوین، اظهار داشت: باغستان سنتی ثبت ملی شده است و در هیچ شرایطی برای ساخت و ساز در این مجموعه مجوزی صادر نمی شود.

وی اظهار داشت: مجوزی از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان به یک سرمایه گذار برای احداث گلخانه در باغستان سنتی قزوین ارایه شده که تخلف بوده و سرمایه گذار می تواند نسبت به این موضوع و اتلاف وقت یا سرمایه به مراجع قضائی شکایت کند اما مجوزی برای هیچ فعالیت تولیدی در باغستان سنتی صادر نمی شود.

علیخانی افزود: مدیران دستگاه ها در خصوص سرمایه گذاری طرح های آوج که جزو شهرستان های کم برخوردار به شمار می‌رود باید نگاه ویژه و حمایتی خاصی داشته باشند.

کد خبر: ۲۳٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha