۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
۱۵۶ پروژه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد
طی هفته جهاد کشاورزی؛

۱۵۶ پروژه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

بیرجند- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افتتاح ۱۵۶ پروژه همزمان با هفته جهاد کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا قوسی صبح چهارشنبه در نشستی با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، بیان کرد: طی هفته جهاد کشاورزی ۱۵۶ پروژه به ارزش ۶۷۳ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه از این میزان ۱۵۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۲۳۴ میلیارد ریال آورده متقاضی بوده است، گفت: با بهره برداری از ای طرح ها برای ۱۶۶ نفر اشتغال ایجاد می شود.

قوسی با اشاره به اقدامات انجام شده طی سال گذشته بیان کرد: اجرای پروژه های آب و خاک و تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری از مهم ترین اقدامات سال گذشته بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط کم آبی در خراسان جنوبی، پروژه سیستم نوین آبیاری در ۱۳ هزار و ۶۵۰ هکتار از ارضی استان آغاز شده و شش هزار و ۴۹۱ هکتار به سیستم نوین آبیاری مجهز شده اند.

قوسی احیای  ۳۴۶ رشته قنات، احداث جاده دسترسی به مراتع، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، ایجاد زیرساخت های مجتع گلخانه ای و ایجاد دامداری ها را از دیگر اقدامات انجام شده  طی سال گذشته عنوان کرد.

تولید ۸۴۹هزار تن محصولات کشاورزی در خراسان جنوبی
وی با بیان اینکه در سال گذشته عملکرد تولیدات بخش کشاورزی از ۸۴۹ هزار تن به ۸۷۹ هزار تن افزایش یافته است، افزود: همچنین اعتبارات تملک دارایی استان از ۱۱۳ میلیارد تومان به ۱۷۷ میلیارد تومان افزایش یافته است.

قوسی از فعالیت ۱۶۸ باب استخر با ظرفیت هزار و ۲۰۰ تن پرورش ماهی در استان خبر داد و گفت: طی سال گذشته مجوز پرورش ماهی تیلاپیا برای ۱۱ باب استخر اخذ شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی تیلا پیا وارد شده و آماده توزیع است، اظهار کرد: امید است تا افق ۱۴۰۴ با توسعه آبزی پروری با اولویت پرورش بچه ماهی به ظرفیت تولید هزار تن برسیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به برنامه های در دست اجرا بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ طرح بخش کشاورزی با ۹۰۰ ریز پروژه با اولویت طرح های آب و خاک در سطح استان در حال اجرا است.

قوسی اظهار کرد: در راستای اجرای پروژه هزار هکتاری شهرک های گلخانه ای، کمیسیون ماده دو برای بیش از هزار و ۳۱ هکتار برگزار و با واگذاری زمین مجتمع ها موافقت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین فراخوان جذب سرمایه گذار در نهبندان، سرایان، سربیشه و زیرکوه داده شده است.

کد خبر: ۲۳٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha