۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
رفع مشکلات فعالان اقتصادی، رسالت سازمان امور مالیاتی است
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور:

رفع مشکلات فعالان اقتصادی، رسالت سازمان امور مالیاتی است

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست هم اندیشی با روسای اتحادیه‌ها و مدیران بخش تعاون، گره گشایی از مشکلات فعالان اقتصادی را رسالت سازمان امور مالیاتی عنوان کرد.

به گزارش بازار، نشست هم اندیشی روسای اتحادیه‌ها و مدیران بخش تعاون با حضور سید محمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، مهدی مسکنی معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان و فعالان بخش تعاون عصر شنبه ۱۴ مردادماه در محل سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد.

سید محمدهادی سبحانیان در این نشست با اشاره به اینکه برگزاری این جلسات باعث شناخت بیشتر نسبت به مسائل و دغدغه‌های فعالان اقتصادی می‌شود، گفت: امیدواریم با مباحثی که در اینگونه جلسات مطرح می‌شود بتوانیم به هدف مطلوب و رسالت نظام مالیاتی که همان گره گشایی از مشکلات فعالان اقتصادی نائل شویم.

وی درخصوص برخی مشکلات و مسائل مطرح شده از سوی روسای اتحادیه‌ها و مدیران بخش تعاون اظهارداشت: برخی از درخواست‌های فعالان بخش تعاون، نیازمند اصلاح قانون است که در حیطه اختیارات و صلاحیت سازمان امور مالیاتی نیست، اما برخی موارد مانند اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان نیازمند آموزش و آگاهی بخشی به مودیان محترم مالیاتی است.

وی درخصوص برخی گلایه‌ها از سلیقه‌ای بودن مالیات ستانی، افزود: سنتی بودن نظام مالیاتی یکی از چالش‌های سازمان امور مالیاتی است که بار سنگینی را بر عهده کارکنان این سازمان در سراسر کشور گذاشته است، اما باید متوجه تغییر پارادایم نظام مالیاتی در دوره تحولی باشیم تا بتوانیم با همراهی هم از این مرحله عبور کنیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از تشکیل کارگروه مشترک میان سازمان امور مالیاتی کشور و تعاونی‌ها استقبال کرد و افزود: تلاش و دغدغه جدی ما این است که مودیان محترم کمترین زحمت را در ارتباط با سازمان امور مالیاتی داشته باشند.

کد خبر: ۲۳۵٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha